Volvo 760 T6 / vracing

V_Racing
6 oktober 2012 · 935 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Missade att det stog där! Detta verkar bli härligt smile Hur mycket effekt landar det på tror du ?

Känner en som nyss bänkade 670hk med mindre turbo och mindre cylindervolym wink

så 700hk eller mer går nog att få ut smile

Senast redigerat av V_Racing (6 oktober 2012)

Racerpatrick
6 oktober 2012 · 198 Inlägg

Då klarar man sig om man kommer över 670hk smile Vilket sprut ska du köra med? Det stog inte med på info

Turbo är ett måste!
Volvo V70 T5 "Blixten" (1997)
V_Racing
6 oktober 2012 · 935 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Då klarar man sig om man kommer över 670hk smile Vilket sprut ska du köra med? Det stog inte med på info

Står på info om bilen på min garaget sida. Civinco Sa1000

Racerpatrick
6 oktober 2012 · 198 Inlägg

Aha. Aldrig hört det innan, därför jag inte reagerade då

Turbo är ett måste!
Volvo V70 T5 "Blixten" (1997)
V_Racing
6 oktober 2012 · 935 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Aha. Aldrig hört det innan, därför jag inte reagerade då

Svensk sprut som liknar nira. Finns info om du googlar;)

zemet
6 oktober 2012 · 4 041 Inlägg

V_Racing skrev:

Racerpatrick skrev:
Okej. För ska bygga så som du gör på 965, men är orolig att det inte kommer gå o regga med den motorn o turbo.. Men en kompis sa till mig att man kunde ta en T5 motor o regga med den sen så stoppar man i T6

Enda sättet att regga med vitsexa+turbo är om du reggar som ombyggt fordon. Visst kan du regga med t5:a sen lägga i sexa men besiktningen ser ganska snabbt att det är en sexa med turbo i och inte en t5:a så då får du bara körförbud och omreggning igen!

Därför är det enda och smidigaste sättet att bara plocka bort turbon till besiktning!

Kan man alltså bara byta grenrör inför bes? Och kanske Koppla förbi IC lr om man bara pluggar den och köra in? Eller släpper dom inte igenom bilen om dom misstänker att man kör med turbo?

Trevliga effektsiffror btw:) Ska bli intressant att se detta projektet när det är klart:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
zemet
7 oktober 2012 · 4 041 Inlägg

V_Racing skrev:

zemet skrev:

V_Racing skrev:

Enda sättet att regga med vitsexa+turbo är om du reggar som ombyggt fordon. Visst kan du regga med t5:a sen lägga i sexa men besiktningen ser ganska snabbt att det är en sexa med turbo i och inte en t5:a så då får du bara körförbud och omreggning igen!

Därför är det enda och smidigaste sättet att bara plocka bort turbon till besiktning!

Kan man alltså bara byta grenrör inför bes? Och kanske Koppla förbi IC lr om man bara pluggar den och köra in? Eller släpper dom inte igenom bilen om dom misstänker att man kör med turbo?

Trevliga effektsiffror btw:) Ska bli intressant att se detta projektet när det är klart:)

Man bygger bara en Downpipe som går direkt ifrån grenrör så det enda man behöver göra vid besiktning är att plocka bort turbo och byta Downpipe.
Varför plugga ic när man endå bara plockar bort rryckrör?smile

Ne det var lite det jag undrade, ifall dom inte släpper igenom bilen när det är uppenbart att man bara har plockat bort turbon inför bes. Gött att dom släpper igenom dåsmile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
cheva_raggare
7 oktober 2012 · 534 Inlägg

går väll bygga ett rör från turbons downpipe till turbo flänsen ? så äre ju bara en liten rörbit som behövs

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
V_Racing
7 oktober 2012 · 935 Inlägg

cheva_raggare skrev:
går väll bygga ett rör från turbons downpipe till turbo flänsen ? så äre ju bara en liten rörbit som behövs

precis..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang