Värt att köpa? 940 -91

JFfoto
8 oktober 2012 ·

JASKO14 skrev:

Kalltkaffe skrev:

JASKO14 skrev:
hahaha man ska va realistisk 6 tusen för en  obesiktigad bil är kanske lite mycket?

den är ju besiktad iaf? man vet ju felen? skillnad om den inte va besiktad alls.

Nej, 6000 är inte mycket för en fungerande bil, inte enligt mig, men kanske för dig, men då har väl jag mer pengar då smile

aha okej missa att den är besiktad hehe

Mja, var väl handbromsen och tutan bara, fixat på en dag smile inte dyra saker heller, finns på biltema.. sen efterkontrollen bara.. så man riskerar ju inte andra fel.. eller man kan, men troligtvis inte att dom påpekar nya fel på efterkontrollen..

så om den är fräsh i övrigt så är 5000-6000 kr ett bra pris tycker jag, rostfri säger ja inte, men ja :p

Senast redigerat av Kalltkaffe (8 oktober 2012)

zemet
8 oktober 2012 · 4 041 Inlägg

6K är som sagt ett helt okej pris om bilen är fräsch i övrigt. Jag har också M46 växellådan som har överväxel och jag har problem med att överväxeln inte går i innan oljan i lådan har blivit varm vilket tar typ 3 km.

Det är troligen så enkelt fel att fixa som att byta till en mer lättflytande olja om det är värme relaterat som på min.

Om överväxellampan tänds så är det inget kabelbrott/glapp utan troligen relät eller dags för oljebyte.

Det är även så att relät sitter ganska utsatt till, det kommer lätt in vatten osv i kontakten där. SÅ att överväxeln inte fuingerar är ett ganska simpelt problem, väldigt ovanligt att det är ett mekaniskt fel på växellådan.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Pim_Pim
8 oktober 2012 ·

rasurbo skrev:
Om du vill ha den se till att handla fort, de bilarna säljer som smör nu innan vintern smile

Sant.
Tänkte jag skulle vänta några veckor till innan min åker ut. cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang