12 oktober 2012
Trådstartare
Hej gorgare! Jag har ett problem som gör att jag ligger sömnlös om nätterna.
Garaget är väl inte rätt ställe att diskutera sånt här, men jag vet inte var jag ska vända mig riktigt.
För att göra en skit lång historia kort:
Min sambo tog ett lån i sitt namn för 5år sedan för attxlösa sin dåvarande pojkväns skulder.
Dom delade på sig och en revers skrevs där det står att han är skyldig att betala på lånet varje månad via autogiro.
I maj i år fick vi ett brev från banken där det står attxhan har slutat betala.
Vi försökte få kontakt med honom men fick bara hotfulla sms om att vi skulle lämna honom ifred annars skulle han göra både det ena och det andra.
Enligt reversen som han skrivit på så har min sambo rätt att "säga upp krediten" till honom när han inte betalat på tre månader.
Det är gjordes men inget händer såklart.
Vi väntar 30 dagar enligt konstens alla regler och skickar sedan ärendet till kronofogden tillsammans med kopia på reversen och andra bevis.
Efter flera försök får en delgivningsman tag på honom från kronofogden, han väljer då att neka till att han är skyldig några pengar alls och att han bestrider fallet.
Där är vi nu. Enligt kronofogden rör det sig om så mycket pengar att det blir rättegång.
Nu till problemet.
Reversen/skuldbrevet som han har skrivit på, enligt kronofogden är det pappret värdelöst om han nekar till att han har skrivit på det. Är det verkligen så? Kan man neka till att man har gjort en underskrift och då gäller den inte?
Jag hade ju hoppats på att dom hade experter ala CSI som gämförde andra underskrifter och sånt?
Finns det någon här som har erfarenheter inom sånt? Så att vi kanske kan sova lite bättre om nätterna?
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76.
www.76olja.nu