Jag tittade på uppdrag granskning igår och kände genast igen 2st personer.
Jag sålde för nåt år sedan en VW Sharan som 3st nysvenskar (varav två av dom var med på uppdrag granskning) kom o hämtade. Dom skröt rätt bra om att dom åkte runt i hela sverige och köpte bilar på löpande band som sedan exporterades så det var ingen hemlighet.
Det tråkiga var att jag fick bland annat stå i 15min och jävlas med dom för att få pengarna som dom hade bjudit för bilen. Ena killen räknade pengarna framför mig och dom andra två stod o frågade orelevanta frågor samtidigt i öronen på mig, när jag sedan kontrollräknade saknades det 4000kr, han räknade om och "stoppade dit" 4000kr, jag räknade igen, då saknades 1500kr och så där fortsatte det tills jag hade fått "allt" (som enligt dom var 14720kr, när deras bud var 15000kr) hur som helst så släppte jag iväg dom med bilen för att sedan se att personnumret inte var rätt på ägarbytespappret (19XX-XX-65-XXXX) Ringde transportstyrelsen och frågade och dom sa att det var okej, inget konstigt med det, "vissa har så" blev svaret. Och bilen blev överskriven på den "personen" så det var ju lugnt för min del...
Har inte sett programmet du refererar till, men sålde själv en VW Caravelle för några år sedan - inget tjafs med kontanterna, men "nysvenskens" personnummer var knas där också. Men det löste sig bra med ägarbytet ändå
Ja det har jag. Dock är det en vän till mig som jag sålde bilen till som sysslar med detta. Än sålänge står han på ett 600tal bilar men det är ju knappast mitt problem. Pengar och ägerbyte utan problem.