3016
Sök

Lurad av en kille på bildelar vad ska jag göra?

Rägger
132 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
tjena behöver lite råd då jag blivit lurad av en kille på 5 st spridare

jag satte ut 5 st gröna r spridare på blocket där jag skrev att jag skulle sälja alt byta dem mot 5 st siemens deka 630cc spridare.

får sms från en kille som vill byta mot 5 st 630 spridare. vi kommer överäns om att vi ska skicka spridarna samma dag och när jag efter några dagar får paketet från posten så har han skickat spridare till en v/s40 t4

jag tar kontakt med killen som säger att det är 630cc spriadre trots att jag googlat upp spridarnr men han fortsätter att tjata om att det är 630 spridare

efter ett tag säger killen att han ska posta tillbaka mina spridare

dagarna går och det kommer inga spridare och jag tar kontakt med killen som påstår att dem måste kommit bort i posten!! (svårt att lita på efter hans blåsningsförsök) han säger att det inte är hans fel att posten slarvar och han verkar inte fatta att det är hans ansvar att dem kommit bort!!

och han har inga pengar osv

har kontaktat hans mamma som en chansning och hon säger att han säger att han skickat dem men att hon inte vet om han ljuger!!

är det lönt att polisanmäla en sån här sak??

har hela konversationen på sms!!

mvh johan

2 712 Inlägg
12 oktober 2012
Jag hade gjort en polisanmälan direkt det är inte säkert det kan bli något men det kan vara värt ett försök smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 oktober 2012
En tråd i ämnet räcker. Låser denna.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök