Vw golf mk3 servo skriker

D-alvarsson
10 oktober 2012 · 550 Inlägg

japp så är de, min servo skriker som f*n när jag ska svänga och har låg fart, och om ja står still så går de iinte att svänga alls, de bara skriker och hugger.
är detta servo pumpen eller remmen?
remmen ser gammal och sliten ut och är inte värst spänstig.

min gissning är remmen, och isåfall vart kan man få tag på en sådan rem? och vad heter dom?
tänkte om remmen driver nått mer än bara servon, har ju AC i bilen också, om de kan va bra att veta kanske smile
svara så snabbt som möjligt, kan ju inte parkera med den ens! sad

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
940-turbo
10 oktober 2012 · 211 Inlägg

har du olja i den smile låter som det eller om remmen är för dåligt spänd kanske skulle jag tro

D-alvarsson
12 oktober 2012 · 550 Inlägg

olja är de bra med big_smile
kan vara remmen, men hur spänner man den ?

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
940-turbo
12 oktober 2012 · 211 Inlägg

ja du det vet jag inte riktigt, har aldrig gjort det på en golf och vet inte hur det ser ut, fast jag har en själv tongue

940-turbo
12 oktober 2012 · 211 Inlägg

på min volvo när remmen va för dåligt spänd så hacka den i låg hastighet och va tungstyrd har för mig att den lätt lite också

D-alvarsson
12 oktober 2012 · 550 Inlägg

Okej får testa o spänna imorgon smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Roennis
13 oktober 2012 · 186 Inlägg

På min VR6 är det "automatisk" spänningsrulle, borde vara likadant på din. Kolla så att den fjädrar som det ska, annars är det bara att byta remmen om den ser sliten ut. Berätta för försäljaren vad du har för saker på remmen, i det här fallet servo och AC, så hjälper dom dig. Kolla även så att lagrena är okej i AC- och servo-pumpen.

Volkswagen Passat 3b "Brukisen" (1997)
D-alvarsson
13 oktober 2012 · 550 Inlägg

Roennis skrev:
På min VR6 är det "automatisk" spänningsrulle, borde vara likadant på din. Kolla så att den fjädrar som det ska, annars är det bara att byta remmen om den ser sliten ut. Berätta för försäljaren vad du har för saker på remmen, i det här fallet servo och AC, så hjälper dom dig. Kolla även så att lagrena är okej i AC- och servo-pumpen.

går ac:n på servon? smile
inte helt 100 på att de är automatisk på miin smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Roennis
13 oktober 2012 · 186 Inlägg

D-alvarsson skrev:

Roennis skrev:
På min VR6 är det "automatisk" spänningsrulle, borde vara likadant på din. Kolla så att den fjädrar som det ska, annars är det bara att byta remmen om den ser sliten ut. Berätta för försäljaren vad du har för saker på remmen, i det här fallet servo och AC, så hjälper dom dig. Kolla även så att lagrena är okej i AC- och servo-pumpen.

går ac:n på servon? smile
inte helt 100 på att de är automatisk på miin smile

Haha nej men den går på samma rem som servon. Bara tänkte när du ändå har av remmen så kan du kolla så att lagrena är fräscha (snurra och vicka lite remhjulet).

Volkswagen Passat 3b "Brukisen" (1997)
D-alvarsson
13 oktober 2012 · 550 Inlägg

Roennis skrev:

D-alvarsson skrev:

Roennis skrev:
På min VR6 är det "automatisk" spänningsrulle, borde vara likadant på din. Kolla så att den fjädrar som det ska, annars är det bara att byta remmen om den ser sliten ut. Berätta för försäljaren vad du har för saker på remmen, i det här fallet servo och AC, så hjälper dom dig. Kolla även så att lagrena är okej i AC- och servo-pumpen.

går ac:n på servon? smile
inte helt 100 på att de är automatisk på miin smile

Haha nej men den går på samma rem som servon. Bara tänkte när du ändå har av remmen så kan du kolla så att lagrena är fräscha (snurra och vicka lite remhjulet).

de jag menade big_smile
okej jo de kan jag göra! smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang