Hur många kör veteranbil?

zleepy Trucker
17 oktober 2012 · 1 392 Inlägg

Impala 65:a 

<------

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
JonasCarlsson86
17 oktober 2012 · 302 Inlägg

Volvo 245-78. Bästa bilen.

jetta16v
17 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Mack skrev:
Japp. Farfars gamla Mazda 323 från 1979..

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-2913345.jpg

Haha, när jag ser den tänker jag på miniserien/filmen "Det nya landet", episkt! lol

Mack Forum- och sitemoderator
17 oktober 2012 · 26 151 Inlägg

jetta16v skrev:

Mack skrev:
Japp. Farfars gamla Mazda 323 från 1979..

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-2913345.jpg

Haha, när jag ser den tänker jag på miniserien/filmen "Det nya landet", episkt! lol

Många som gör det. Tur inte min är lackad likadant dock, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Waahlvik
17 oktober 2012 · 508 Inlägg

Andromeda skrev:
Hälften av Dalarnas befolkning. Minst. Det enda som är bra med Powermeet är att jag flyttat från Västerås och att alla veteranbilar samlas där då så att det blir fritt på vägarna här. De kör varv på varv i snigelfart med sunkiga silvertejpade rosthinkar de kallar klassiker och korkar igen samhället, luktar olja, kokar och läcker oförbränd bensin ur avgasröret. En anledning att uppskatta vinterhalvåret.

nu har du väll ändå dragit alla över en å samma kam????? finns väldigt läs: VÄLDIGT många fina gammla bilar där som är i bättre skick än ny

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
jetta16v
17 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Waahlvik skrev:

Andromeda skrev:
Hälften av Dalarnas befolkning. Minst. Det enda som är bra med Powermeet är att jag flyttat från Västerås och att alla veteranbilar samlas där då så att det blir fritt på vägarna här. De kör varv på varv i snigelfart med sunkiga silvertejpade rosthinkar de kallar klassiker och korkar igen samhället, luktar olja, kokar och läcker oförbränd bensin ur avgasröret. En anledning att uppskatta vinterhalvåret.

nu har du väll ändå dragit alla över en å samma kam????? finns väldigt läs: VÄLDIGT många fina gammla bilar där som är i bättre skick än ny

Jag har också svårt för bilar som bara spyr ut avgaser, men för att vara uppriktig, så åker jag hellre en gammal jänk v8 än en Prius, fy säger jag bara...

Waahlvik
17 oktober 2012 · 508 Inlägg

jetta16v skrev:

Waahlvik skrev:

Andromeda skrev:
Hälften av Dalarnas befolkning. Minst. Det enda som är bra med Powermeet är att jag flyttat från Västerås och att alla veteranbilar samlas där då så att det blir fritt på vägarna här. De kör varv på varv i snigelfart med sunkiga silvertejpade rosthinkar de kallar klassiker och korkar igen samhället, luktar olja, kokar och läcker oförbränd bensin ur avgasröret. En anledning att uppskatta vinterhalvåret.

nu har du väll ändå dragit alla över en å samma kam????? finns väldigt läs: VÄLDIGT många fina gammla bilar där som är i bättre skick än ny

Jag har också svårt för bilar som bara spyr ut avgaser, men för att vara uppriktig, så åker jag hellre en gammal jänk v8 än en Prius, fy säger jag bara...

jo, men nu var de ju inte bara avgasutsläppen, utan jag tolka de som att alla äldre bilar är sönderrostade och silvertejpade... för jag vet själv att de finns gamla bilar som är fräschare än ny

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Andromeda Rumpmas
18 oktober 2012 · 3 860 Inlägg

Waahlvik skrev:

jetta16v skrev:

Waahlvik skrev:

nu har du väll ändå dragit alla över en å samma kam????? finns väldigt läs: VÄLDIGT många fina gammla bilar där som är i bättre skick än ny

Jag har också svårt för bilar som bara spyr ut avgaser, men för att vara uppriktig, så åker jag hellre en gammal jänk v8 än en Prius, fy säger jag bara...

jo, men nu var de ju inte bara avgasutsläppen, utan jag tolka de som att alla äldre bilar är sönderrostade och silvertejpade... för jag vet själv att de finns gamla bilar som är fräschare än ny

Men f'r helvete, slappna av. Sarkasm.

Det kan hända att det finns ett par tre som inte är rena pilsnerhinkar också wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Evildan
18 oktober 2012 ·

Andromeda skrev:

Waahlvik skrev:

jetta16v skrev:

Jag har också svårt för bilar som bara spyr ut avgaser, men för att vara uppriktig, så åker jag hellre en gammal jänk v8 än en Prius, fy säger jag bara...

jo, men nu var de ju inte bara avgasutsläppen, utan jag tolka de som att alla äldre bilar är sönderrostade och silvertejpade... för jag vet själv att de finns gamla bilar som är fräschare än ny

Men f'r helvete, slappna av. Sarkasm.

Det kan hända att det finns ett par tre som inte är rena pilsnerhinkar också wink

Självklart finns det några fina äkta "raggarbilar" i cruisingtåget, sen har vi alla pubertala bilburna helgalkoholister med kepsen bakochfram och tuschpennakladdade underarmar som hoppar sönder sina lik med hela arslet hängandes utanför de illasittande jeansen, sorgligt på så många vis.

ichibon mmm, blåbärssoppa.
19 oktober 2012 · 616 Inlägg

Jag kör Volvo 245 -76 året runt, även på hästtävlingar med transporten bakom. smile Totalt okomplicerad bil med mycket personlighet som man får lov att lära sig älska. Vilket jag gör, väldigt väldigt mycket! wink

Sommartid är det Plyman som gäller till vardags, eller -65 Amazon.

Har bara haft skattefritt sen typ 3-4 år tillbaka.

/ichi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang