6968
Sök

S60 T5 05 eller saab 95 2.3 04

1 798 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Kollar lite på såna o volvon kostar väl i stort sett de dubbla men de kanske inte spelar någon roll då den håller sitt värde mkt bättre än saaben dvs att de blir samma sak när man ska sälja.

05ans t5 har ju många fördelar mot de äldre

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 863 Inlägg
25 oktober 2012
Känns som du svarat på din egen fråga...wink

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 298 Inlägg
25 oktober 2012
Som du säger så är det stor skillnad i pris mellan de båda men Volvons värde när det är dags för dig att sälja är nog lättare att lita på, med Saaben vet man inte exakt. Har kört både Volvo och Saab och har varit otroligt nöjd i båda fallen. Min är även till salu nu vilket du säkert sett om du bevakar blocket efter -05 och framåt.

Mvh Christian

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 oktober 2012
I själva bilen sett hade jag hälre köpt en saab, men om man tänker på andrahandsvärde så är ju volvon som gäller!

1 798 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
666_Beast skrev:
Känns som du svarat på din egen fråga...wink

mjo de är väl så hehe men de är ändå märkligt hur de kan skilja så mkt mellan två rätt likvärdiga bilar egentligen men visst volvo har väl alltid gått bättre än saab känns de som

3 466 Inlägg
25 oktober 2012
Man kan ju också se de såhär:

Nu vet jag inte alls vad bilarna kostar men låt oss säga att saaben kostar 40 och volvon 80

Behåller du bilen i X antal år och saaben har förlorat halva sitt värde eller volvon bara har förlorat en fjärdedel på samma tid så har du förlorat lika mycke pengar i vilket fall. Sen är saabarna billigare o försäkra.

En polare köpte en Audi för att dom hade så bra andrahandsvärde och jag köpte en betydligt billigare Saab. Han sa till mig att jag kommer förlora grymt mycke pengar när jag ska sälja den för dom har så mycke sämre andrahandsvärde. Även om jag skulle skänka bort min Saab idag så har han ändå förlorat mer på sin Audi.... tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 798 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
jo visst är de så. Har dock aldrig kört någon 9-5 eller s60 endast en v70 01 som jämförelse känndes väl inte nå speciell så där.

De tråkigaste me saaben tkr ja är invändigt har ju inte ändrat mkt precis
Senast redigerat av fredde85 (25 oktober 2012)

1 798 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
priserna ligger så här saaben precis under 30 volvon 57

nu är volvon visserligen en t5 så bör väl jämföras med aero egentligen. Dock är saaben en 2.3T sportcombi me 220hk som har samma/låda/bromsar turbo mm som aero bara programvara som skiljer om ja förstått de rätt

saabarna är ju som sagt redigt billiga i dag men kan de verkligen sjunka mkt mer  har de inte nått bottenläget snart eller kan de sjunka i pris ännu mera?
Senast redigerat av fredde85 (27 oktober 2012)

Sök