De nya listorna är roliga, men lätta att fuska med...

linusgrabo Kockafan
22 mars 2007 · 224 Inlägg

sj tycker jag att man röstar alldeles för snällt på sidan hur kan så många bilar va 5or har man inte sett en snyggare bil då, borde delas ut mer 3-4 o mindre 1-2-5 egentligen.. jag har fått lite av varje men min bil eknapapst ett vrålåk lr vad det står..

Kocken
BMW635_Robban
22 mars 2007 · 1 277 Inlägg

Skrotfors skrev:
Det är klart att du skriver så när du har en bil som inte man kan rösta lågt på. Dessutom så tror jag inte på klickteorin. Det betyder att de som varit med länge och som är "kända" på Garaget får högre betyg. Det blir svårt för nykomlingar att slå sig in på listorna då.

Det är sant. Skulle kanske beräknas på hur länge man har varit här åxå. Blir kanske komplicerat men om det räknas ut att bilar normalt får minst 10 klick på en dag. Skulle då en bil som får 11klick en dag och varit här en vecka komma närmre den bil som får 9 klick och har varit här i ett år.
krångligt och långsökt kanske...men en idé smile

MilleN
22 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Skrotfors skrev:
Det är klart att du skriver så när du har en bil som inte man kan rösta lågt på. Dessutom så tror jag inte på klickteorin. Det betyder att de som varit med länge och som är "kända" på Garaget får högre betyg. Det blir svårt för nykomlingar att slå sig in på listorna då.

Jag är objektiv i mina åsikter, har inget att göra med min bil, men om du vill bli personlig så har du ju faktiskt bara 0,3 i lägre betyg än mig på en till synes helt original bil. Snälla, sluta gnäll. Visst, den var fräsch men 4,5 av 5?

Betygen blir rättvisa i slutändan även om man får några ettor. Inse.

ironhead volvoraggare
22 mars 2007 · 4 776 Inlägg

det är mycket avunsjuka här det märker man ju  ta bort röstsystemet tycker jag  bil som bil smaken är som baken röstar man ettor så ska man banne mig slänga i väg en kommentar om det också det är vad jag tycker

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Kettunen
23 mars 2007 ·

Håller med. Motivering till varför man fick en 1a

FL3JM Inga konstigheter
23 mars 2007 · 2 064 Inlägg

Så där är det hela tiden, så länge man ligger på Top 250 kommer man alltid få ettor. Senaste veckan har jag fått två 2'or och en 3'a. (Kan inte få 1 som tur är hehe.)

Jag själv röstar jag i princip bara högt, känner mig så taskig om jag röstar lågt, det ska mycket till för att jag ska rösta en etta, tvåa eller trea.

Skrotfors
23 mars 2007 · 53 Inlägg

Varför blir folk alltid irriterade när man ifrågasätter betygsystemet? Betygen är ju en del av Garaget och om man inte tycker att det systemet fungerar så måste man ju få ta upp det utan att folk tycker att man gnäller! Då är det ju dom som gnäller! De tycker alltid att man ska acceptera en dålig röst, och det kan man väl göra inom vissa gränser. Men att man får en omotiverad 1:a varje gång man råkar hamna på 250 listan tycker jag luktar fusk. Och fusk vill vi inte ha, det är därför jag lyfter frågan.
Är det konstigt att jag har höga betyg på min bil fast att den är hyfsat original? Det tycker jag inte. Det är väl ingen som sagt att man är värd högre betyg bara för att man stylar sin bil? Jag tycker om alla bilar och jag vill absolut inte klanka ner på någon. Men jag vill inte bli kallad gnällspik bara för att jag tar upp en fråga som tydligen många retar sig på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang