6453
Sök

Koppla ur airbag fram passagerare Volvo S70 GLT -97

1 253 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Vill demontera/koppla ur airbagen fram passagerare då vi har våran 4 månaders dotter där. Har kopplat ur på andra bilar vi haft men denna har jag inte mekat med innan så vet inte riktigt hur det sitter och så. Vore tacksam om någon hade tips / råd hur den demonteras bäst

Lev livet nu innan det är för sent

Forummoderator
26 675 Inlägg
10 november 2012
Så här står det i Haynesboken:

Passagerarsidans krockkudde

Demontering

16 Koppla loss batteriets minusledare och vänta i 10 minuter innan arbetet återupptas.

17 Skruva lös dom sex skruvarna på handskfackets framsida. Dra sedan handskfacket bakåt
för att lossa fästklämmorna och ta bort det från instrumentbrädan.

18 Kontrollera att batteriet är urkopplat. Koppla sedan lös kontaktdonet från krockkuddemodulens nederdel.

19 Skruva loss dom tre skruvar som fäster krockkuddemodulens fästbygel ovanför handskfacket. Ta sedan bort de sex muttrar som fäster modulen vid insidan av instrumentbrädan.

Montering

20 Montering sker i omvänd ordningsföljd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 253 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Tack o bock smile

4 824 Inlägg
10 november 2012
för att ta bort den ja men det behövs ju inte om man bara ska koppla ur den men du måste montera ett motstånd för annars så kommer airbag lampan att lysa i instrumenthuset och sen så ska man fylla  ett papper som skickas till volvo så det blir registrerat att den är urkopplad.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 253 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Vill nog montera ur den då jag ska ha lillen där och litar inte på att kudden inte kan gå av iaf :p

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 november 2012
opeldrifter skrev:
Vill nog montera ur den då jag ska ha lillen där och litar inte på att kudden inte kan gå av iaf :p

Jo men du måste plocka bort den och sätta dit ett motstånd i kontaktstycket du lossat från airbagen annars kommer airbag lampan lysa konstant å den i ratten kommer inte heller funka då....

själver hade jag dottern i baksätet då de är bättre å säkrare.

1 253 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Jo men har en son där bak så blir trångt och sambon kan inte sitta där fram då dörren inte går att öppna som jag skrivit om i annan tråd smile kolla gärna så kanskeman kan få tips...

Sök