Nästan påkörd på väg till jobbet! Hur F*N kör ni egentligen?

Germax
28 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Jag tycker det är värre med folk som skriver som efterblivna, detta missbrukande av versaler gör en illamående.

KBAragger
28 oktober 2012 · 961 Inlägg

Krist skrev:
Jag förstår Underdog litegrann.. Ja menar, har ni alla reflexvästar på er när ni är ute och går? Det är inte alltid lätt att se vid ett övergångsställe där han säger finns en vägg i vägen. Fast 80km/h är lite att överdriva, om jag förstått rätt vilken rondell det handlar om...

KBAragger, tror inte charem var problemet, det var inte han som körde snabbt, Underdog skrev ju att han var lättast å hitta. Båda är väl "showbilar" så han utgick väl från att dom kände varann och var på väg till samma ställe?

jaha, så charem ska inte köra långsammare utan hans kompis ska?

Germax, hur fan orkar du ens bry dig om hur folk stavar? det är väll innehållet i texten som är det viktiga, inte hur fan man stavar, lite OT dessutom

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Slash Saabifierad
28 oktober 2012 · 2 026 Inlägg

Fotgängare kommer alltid att överdriva ett fordons fart, fordonsförare kommer alltid att underdriva samma fordons fart wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Muttley
28 oktober 2012 ·

Ja alltså, sist jag kollade så gällde samarbete i trafiken. Såg inte bilisten dig så ser du väl till att låta de köra. Kommer de i för hög hastighet för att hinna stanna för en gående så stannar väl fasen den gående för att slippa åka till sjukan.
Eller försvann ens egens ansvar bara för du går ?  Samma med cyklister och alla andra som tror att de har sin fulla rätt på sin sida för att de inte sitter i bilen.
De är du som blir skadad och inte bilföraren.  Så sluta nu bete er som små barn och väx upp. Ditt tålamod verkar ju rinna över för vad som helst dessutom.

nicke8
10 november 2012 · 218 Inlägg

Underdog du har aldrig gått i Sthlms trafiken va?sluta gråt på garaget för uppmärksamhet

850grabb
11 november 2012 · 756 Inlägg

Underdog skrev:

charem skrev:

Underdog skrev:
För någon timme sen skulle jag till jobbet, då ja går över övergångsstället på baksidan av Heron City kollar jag först vänster, ingen trafik. Jag går över till mitten och kollar höger, har en rondell med vägg i vägen så jag korsar övergångstället med huvudet vridet åt höger. Nu ser jag en Svart audi a4 kombi kommer i 80+ med en silver BMW e46 bakom sig. Jag stannar till och tar ett steg bak, då trycker killen i A4an plattan i mattan och drar iväg ca 25cm ifrån mina fötter. Han bromsade lite men jag backade när jag insåg att han inte skulle kunna stanna helt innan övergångsstället. Dessa 2 bilar var på väg till en träff i Kungens kurva? Ute och lekte? BMWn lyckades jag hitta här på Garaget(Charem). Audin däremot lyckades jag inte hitta.

Du i Audin, hade jag tagit ett steg fram, hade du åkt dit för våld mot tjänsteman som mildaste straff. Ditt Reg börjar på XEZ, resten behöver jag inte skriva in.

Meningen med denna tråd är att oavsett vad du ska göra när du sitter i bilen, ha för f*n ögonen öppna. Nästa gång e de inte jag som går över, nästa gång är det ett barn? en gammal man/kvinna? som inte reagerar som oss andra...

Hej Underdog!
Det är jag som äger den silvriga e46an. Att du drar slutsatsen att JAG är påväg till en bilträff eller är ute och leker bara för jag kör en " showstukad" bil är ju bara larvigt. Jag var påväg till bion med min flickvän när detta hände. Jag såg hela händelse förloppet och att Audin som körde framför mig låg i över 80km/h i timmen direkt efter en rondell är omöjligt. Jag låg själv i MAX 40km/h då kan knappt kan ta mig genom rondellerna då jag inte har nån fungerande servopump.

Jag har inte kört som en idiot i trafiken eller liknande för då hade jag stått för det. Men dom som känner mig VET att det inte går att  ta kurvor/rondeller snabbt med min bil för den är Slammad och i princip gnuggar skärmkanter konstant.

Fast a4an "nästan" körde på dig VARFÖR I HELVETE SKRIVER DU UT MITT ANVÄNDER NAMN??!

Förövrigt så är det jäkligt dåligt belyst vid gällande övergångställe så knappt jag såg dig när du stog där helt mörkklädd.

Att jag blir upprörd är för DU outar mig..


MVH
Charem med silvriga RACE e46an!

Jag drog inte slutsatsen att du var på väg till en bilträff, ja skrev ett FRÅGETECKEN bakom den kommentaren, dessutom skrev jag, UT Å LEKTE? Det behöver inte nödvändigtvis vara en utav dessa. Du var bakom Audin, du var lättast å hitta. Jag hänger inte ut dig, du kan väl be Audi ägaren säga sitt här annars? Mörkklädd eller inte så ska man sakta ner innan en rondell. Jag hade 2 vita påsar i händerna, så helt svart var jag inte. Varför i "Helvete" jag skriver ut ditt namn? Senast jag såg så är det inte olagligt och skriva in andra medlemmars garaget-namn i trådar...

DanneSundin skrev:
Sen en fråga till TS: Helt ärligt, har du så mycket fritid så att du går in på Garaget, trycker på bilar väljer BMW E46 och sedan sitter och scrollar tills du hittat rätt bil? Om du nu är Polis så förstår man ju varför ni har så "mycket att göra". smile


Mvh

(P.S. Charem, får ta och visa upp bilen på några fler meets, kikade inte så noga sist. smile )

Var inte så svårt att hitta hans bil, gick bara till kungenskurva tråden och han var bland de första där med sin bil.

där har du fel i någon av raderna du skrivit står även som regel att man inte får hänga ut personer med namn........

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Underdog
11 november 2012 · 170 Inlägg

nicke8 skrev:
Underdog du har aldrig gått i Sthlms trafiken va?sluta gråt på garaget för uppmärksamhet

Uppmärksamhet? Har inte ens min bil här för att dra till folk å kolla på och att ingen vet vem jag är för att jag ens skulle vilja ha uppmärksamheten. Varför skriver du ens i en död tråd som du inte har något med att göra? Håll dig till Nyköping så håller jag mig till Sthlm.

@850grabb. Om jag skriver tex "850grabb egentligen heter Fredrik Svensson, bor i ugglestigen 74 tr.2 15111 Ugglan" Det är förbjudet. Inte om jag skriver in ditt garaget-namn i en tråd. Då skulle nästan alla trådar vara rensade. Men om de e så fel, be en admin rensa då.

Dannemanz
12 november 2012 · 24 Inlägg

Touché Underdog. +1

850grabb
12 november 2012 · 756 Inlägg

Underdog skrev:

nicke8 skrev:
Underdog du har aldrig gått i Sthlms trafiken va?sluta gråt på garaget för uppmärksamhet

Uppmärksamhet? Har inte ens min bil här för att dra till folk å kolla på och att ingen vet vem jag är för att jag ens skulle vilja ha uppmärksamheten. Varför skriver du ens i en död tråd som du inte har något med att göra? Håll dig till Nyköping så håller jag mig till Sthlm.

@850grabb. Om jag skriver tex "850grabb egentligen heter Fredrik Svensson, bor i ugglestigen 74 tr.2 15111 Ugglan" Det är förbjudet. Inte om jag skriver in ditt garaget-namn i en tråd. Då skulle nästan alla trådar vara rensade. Men om de e så fel, be en admin rensa då.

varför ska jag be en admin rensa är det min tråd?

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!
Volvo S60 2,4T "Under ombyggnad syns 2020" (2003)
Volvo S60 T5 "Atm 400 paketet" (2005)
Noiseprojekt
12 november 2012 · 1 523 Inlägg

Vuxna människor..........

KBAragger
12 november 2012 · 961 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Vuxna människor..........

tänker precis samma sak

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
charem STHLM(S)LOW CREW!
12 november 2012 · 564 Inlägg

vilka syftar ni på?

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang