TouchOfRed skrev:
CHEEVA skrev:
TouchOfRed skrev:
Aha..

Hade tänkt mig en E46 318, verkar som en bra bil. Snygg också för den delen.

en väldigt trevlig bil

dock ska de va minst 6a i en bmw

hehe
nej men en 318 går billigt och man åker väldigt bra i en e46, en väldigt bra brukis helt enkelt !
Haha

Vill att den ska gå billigt, det är viktigt. Komfort är ytterts viktigt, ytterst !
Min nuvarande har noll komfort.. är ganska trött på det..
Var nästan helt säker på en VW Bora först, men tror dom rostar lättare än BMW. Och rost är inte billigt att laga om det ska göras ordentligt
BMW'n har ju galvad plåt, men det finns några ställen som dom kan rosta på ändå. Men bara att hålla koll.
BMW 3-serie E46 och VW Bora är rätt lika när det kommer till rostskydd, ingen av dem kan skryta med marknadens bästa rostskydd men med rätt skötsel och en gnutta tur håller de sig fina. Men är rost något du tvunget vill undvika, gör det något om där finns någon liten fläck i ett hörn?
Som kuriosa monterade BMW deras M40 i 3-serie E30 (316i & 318i) mellan 1988 och 1994, 5-serie E34 (518i) mellan 1990 och 1994 samt 3-serie E36 (316i & 318i) mellan 1991 och 1994. Det är egentligen ingen dålig motor utan den är tvärt om relativt pigg och snål, men ett problem är att kamaxeln slits ner i förtid. Köper man en BMW med M40 i bra skick har man däremot många tusen problemfria mil framför sig innan det märks av, så länge man byter kamrem med korrekt intervall vilket är max 4000mil mellan tillfällena.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.