Tillbehör till Volvo 745 -88

Crunked
16 november 2012 · 104 Inlägg

Hej

Jag har köpt mig en "ny" vinterpulka, en volvo 745 GLT -88 och jag är rätt så kass på volvo, så tänkte vända mig till er för att få lite konkreta svar.

Om man ska ha en ny ratt vilken rekommenderar ni?

Måste man byta rattnav eller är det bara till att skruva loss och byta?

Om man ska ha ny växelspaksknopp och har OD, är det lätt att flytta på den knappen och sätta någon annanstans?

Hur krångligt är det att byta pedaler till t.ex Sparco?

Vilket luftfilter ska man köra om man vill ha lite gutt sus och inte skada bilen?

Hur ser avgasystemet ut? tänkte köra 3" hela vägen och har inte riktigt koll på krökarna o.s.v


många frågor, men jag hoppas att jag ska få svar på några.

Eftersom att bilen är en vinterpulka så vill jag inte lägga ner allt för mycket pengar på den.

mvh

Senast redigerat av Crunked (16 november 2012)

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
Pim_Pim
16 november 2012 ·

I regel så brukar det behövas ett rattnav.
Ja det går också att flytta på knappen till 5an.
Byta pedaler har jag ingen aning om, original funkar bra.
Brukar inte bli något större sus med ett öppet filter, men eftersom det är en vinterpulka så sätt dit det billigaste du hittar.
Ang avgassystemet så är 3" för stort, Max 2.5" till din.

Crunked
16 november 2012 · 104 Inlägg

Pim_Pim skrev:
I regel så brukar det behövas ett rattnav.
Ja det går också att flytta på knappen till 5an.
Byta pedaler har jag ingen aning om, original funkar bra.
Brukar inte bli något större sus med ett öppet filter, men eftersom det är en vinterpulka så sätt dit det billigaste du hittar.
Ang avgassystemet så är 3" för stort, Max 2.5" till din.

hur svårt är det att flytta 5:an, tycker du inte att kopplingwn pch bromsen sitter väldigt nära vaeandra? och gaspedalen för mycket åt höger.

Är det värt att köpa ett öppet luftfilter eller kommer det bara dränkas i ljudet av den gigantiska fläkten?

okej så 2,5" är max, vad är det som sitter original?

Edit:

Någon som vet vad det är för mått på högtalarna som sitter i dörrarna?

Senast redigerat av Crunked (17 november 2012)

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
DanneSundin
19 november 2012 · 682 Inlägg

du har 5,25 högtalare fram och bak. Kan hända att det var 5,5" och någon har satt dit en adapter i mina. Finns modell med 6.25" i framdörr samt modell med 6x9 ist för 5.25" i bakdörrarna. Går gallret på framdörrarna att lyfta rakt ut har du 5.25.

P.S låter som att du bygger en raggarbildeluxe lol

Starwars ratt, sparcopedalställ, ny växellådsknopp, 3" och öppet luftfilter nu saknas det bara lite fluffluff wink

Org är det väl en 1.5" kanske. Verkligen inte stort, och org sitter det en jäkla massa böjar. "Gubböjar"

Crunked
19 november 2012 · 104 Inlägg

DanneSundin skrev:
du har 5,25 högtalare fram och bak. Kan hända att det var 5,5" och någon har satt dit en adapter i mina. Finns modell med 6.25" i framdörr samt modell med 6x9 ist för 5.25" i bakdörrarna. Går gallret på framdörrarna att lyfta rakt ut har du 5.25.

P.S låter som att du bygger en raggarbildeluxe lol

Starwars ratt, sparcopedalställ, ny växellådsknopp, 3" och öppet luftfilter nu saknas det bara lite fluffluff wink

Org är det väl en 1.5" kanske. Verkligen inte stort, och org sitter det en jäkla massa böjar. "Gubböjar"

ska kika vad det är för högtalare.

Har du inte sätt vart jag bor? nä men det är somsagt en vinterpulka och vill ha en skön ratt som är rätt liten istället för lastbilsratten som sitter där nu, växelspaksknopp för att det är skönare, 3" och öppet filter för att få kvinnor.

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
Aga_Diff Bärs!
19 november 2012 · 3 456 Inlägg

Crunked skrev:
3" och öppet filter för att få kvinnor.

lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Crunked
2 december 2012 · 104 Inlägg

Hur svårt är det att få loss växelskapksknoppen och hur gör man? någon som vet?

Saab 9-3 Vector SS "BSR stage 2" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang