Volvo 940 -96 kupefläkt fungerar ej!

Yzter
8 december 2012 · 32 Inlägg

Hallå, har lite problem med min 940 -96 med acc men som är urkopplad och vart länge, men igår så dog fläkten, den fungerar inite på något läge, så trodde det va fläkten som gett upp efter jag kollat trådar här på garaget, men det visar sig när jag tog bort handsfack etc och knackade på fläkten så hoppar den igån väldigt väldigt segt men fungerar på alla lägen men inte så att det skulle komma tillräckligt med luft ut från den, och den hör man hur den börjar snurra sämre och sämre, tog ner fläkten och koppla direkt till batteriet och då blev det en jävla fart i den! satte tillbaka den och prövade men samma fel igen. allmänt slö som om den inte får tillräckligt med ström fram? Någon som har en briljant ide till detta mycket irriterade fel då det är vinter ute och isdäcken är på men rutorna helt igenimmade! Värme och så finns det!

Turbo!
Pettzon88
8 december 2012 · 295 Inlägg

Kan de vara så enkelt att det är mycket "gojs" i fläkten som gör att den går segare i bilen?

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
240bns
9 december 2012 · 1 008 Inlägg

Kanske det är dålig spänningsfall, jordanslutning?
fläkten är jordad nedanför höger a-stople bakom bränsleboxen, det är en grov vit-svart kabel, kolla så det inte blivit sönderärgat vid/på anslutningarna.

Yzter
9 december 2012 · 32 Inlägg

har kollat lite och kopplade direktström via en knapp tills vidare men då fungerade den ändå inte! Tog ner allt igen och det visar sig när jag har fläkten upp och ner så fungerar den toppen, men vänder jag den rätt lägger den av. Måste väll vara fläkten som är kass?

Turbo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang