2878
Sök

Volvo 945 LTT-95 , trycker ur sig vattnet och blir varm

54 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
Tjena nu skulle ja behöva alla volvo experters hjälp.

som rubriken lyder har jag en 945a som trycker ur sig vattnet ur expantionskärlet och blir väldigt varm ,
har bytt vattenpump termostat , bytt topplockspackning och rikplanat toppen , men problemet kvarstår , vad kan det vara?

Tack på förhand mvh Jimmie

679 Inlägg
7 december 2012
Spricka i toppen?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 december 2012
byt locket till expansionskärlet big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fetast i stan !!
991 Inlägg
10 december 2012
kylare ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
11 december 2012
Som tidigare sa, prova byt locket till expansionskärlet. Min tröck ur sig vatten oxå, dock en volvo 850. Böt locket så var problemet ur världen .

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
11 december 2012
Alltså om det trycks ut vatten ur kylarsystemet så är det ju nån läcka nånstans, systemet ska ju stå under tryck och palla för det. Locket kan va en grej. Om du vet vart vattnet kommer ut så tror jag du har ditt svar där.

/ichi

Trafikledare
563 Inlägg
11 december 2012
Blanda en "cocktail" och kolla om det finns avgaser i kylarvattnet, finns det avgaser där är antingen toppen sprucken eller packningen felmonterad. Men om det inte gör det så borde det vara locket som är fel.

(Vet inte var man köper vätskorna och glasbubblan till "cocktailen", jag har själv använt det då min packning var kass, fick det från en verkstad i närheten.)

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
12 december 2012
som sagt locket... först kollar man att det inte fryst sen kollar man att termostaten öppnar och sen byter man lock

har hänt mig ett antal gånger och då trycker den ur sig som den skulle koka

Kör fort så hinner inget hända...

54 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Vad ska man ha för lock då? , har det gråa på nu , o termostat o det är nytt

270 Inlägg
15 december 2012
Jag har grönt lock på min...... men frågan är om det spelar någon roll bara det är tätt?

Fri fart för ett fritt folk!
14 759 Inlägg
15 december 2012
Minium skrev:
Jag har grönt lock på min...... men frågan är om det spelar någon roll bara det är tätt?

det spelar nog mindre roll men tror dom släpper ut övertrycket lite olika tror att turbon har ett lock som håller för lite mer tryck eftersom den fortsätter att bygga värme och själkokar lite när man stänger av dom för att hålla cirkulationen uppe vid turbon så den kyls av bra

så vattenrörena vid turbon brukar koka när man stänger av dom av den anledningen

Kör fort så hinner inget hända...

270 Inlägg
15 december 2012
Grå sitter på diesel vet jag

490 Inlägg
15 december 2012
grönt brukar det sitta på turbon svart/grått på gl va?
Senast redigerat av sonaxvax (15 december 2012)

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Sök