24 december 2012
Trådstartare
Go Jul!
Kikar lite snabbt på sena julklappar till mig själv.
Ska inreda garage framöver och kikar lite på förvaring av verktyg...
Har mest snöat in på en lång rejäl arbetsbänk som man bygger själv efter hela långsidan.
Stomme av regelvirke och sen har jag kommit över feta (tunga!) skivor som används som golv i industrier som blir perfekt bänkskiva.
Istället för hyllor under bänken har jag tänkt ha helt öppet och istället använda rullbara arbetsbänkar/vagnar som man kan ta fram och flytta efter behov.
Största funderingen är hur man ska göra med verktygstavlor på väggen.
Funderar på om det är värt att köpa dessa tavlor och krokar mm eller om det får duga med några OSB eller Plywood-skivor som man målar och sätter egna krokar och skruvar att hänga verktygen på.
Kikat mest på Classe, Biltema och Jula mm. Men hittar inga större tavlor och det blir bra dyrt i slutändan.
Försöker övertala mig själv om att det kan bli lika bra med att göra egna tavlor bara man tänker till hur man vill ha det innan man börjar skruva. Verktygsväggen ska mer eller mindre täcka hela väggen (8-10 meter)
Så jag behöver hjälp med att hitta BRA rullvagnar med förvaring under och fungerar som arbetsbänk på hjul. Helst mått på ca 120x80 och till BRA pris eftersom det blir 5-6 stycken under bänken och ev ett par till som ska stå ute på golvet.
Sen om ni har tips på bra verktygstavlor till 8 meter vägg till försvarbart pris?
(4st plyfaskivor, spackel, latex och färg ligger på 800:- i jämförelse och sen max 500:- på krokar och skruv.)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg