6562
Sök

En varing för Biltemas handbromsbackar

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Jag bytte bromsar runt om på min V70 -07, Biltemas slitsade skivor och belägg. Bromsarna fungerar riktigt fint förutom handbromsen som inte tar någonting alls, INGENTING!  Jag körde, backade och trixade med bromsen dragen utan det blev någon skillnad.  Efter underkänd besiktning så bytte jag till backar från MECA av märket Bosch. Nu tar handbromsen extremt bra.

Jag gillar Biltema generellt och har inte direkt något ont att säga om dem men för att spara tid och pengar så undvik biltemas handbromsbackar, iaf om ni kör V70...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

236 Inlägg
5 januari 2013
Sjukt konstigt,
Man förväntar sig väl åtminståne lite bromsverkan. yikes

Power is measured in dB

Varvstopparn
460 Inlägg
5 januari 2013
haft samma problem med handbromsbackar till 2/7/940
dock tar dom men inte i närheten av lika bra

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

6 740 Inlägg
5 januari 2013
säker på att du monterat dom rätt då? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
CustomSS1 skrev:
Sjukt konstigt,
Man förväntar sig väl åtminståne lite bromsverkan. yikes

Ja, backarna går mot trumman och slits ner. Även om de inte hade rätt böjning/daimeter från början så hade dem det efter mina försök att slita in dem. Men dem tog ändå verkligen ingenting.  Måste vara helt fel materialval i backarna.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
säker på att du monterat dom rätt då? tongue

Bra fråga, men eftersom dem slits efter trumman så tror jag absolut de hamnat rätt. Bosch backarna motnerade likadant och biter som bara tusan

Sök