Lack. behöver lite hjälp!!!

Vaselek
7 mars 2007 · 55 Inlägg

det e s att jag hade tänkt lacka om min nissan o jag hade tänkt ha en svart pearl lack som skimrar i rött.  nån som vet om det finns nån som lack o vad den isf heter. vet att det finns nårr här som håller på lite med lackering o sånt.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
Hamilton
7 mars 2007 · 8 864 Inlägg

Ska du lacka själv? om inte så kan lackeraren blanda den färgen du vill ha.
Själv har jag testat svart med gul och blå pearl, blev riktigt bra.

Fotograf på tierpidag.se
Vaselek
7 mars 2007 · 55 Inlägg

Hamilton skrev:
Ska du lacka själv? om inte så kan lackeraren blanda den färgen du vill ha.
Själv har jag testat svart med gul och blå pearl, blev riktigt bra.

Nej jag ska lackera hos en firma men jag ville mer se ifall det redan fanns nåt liknande så man kan se hur det kanske kommer att se ut.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
Vaselek
7 mars 2007 · 55 Inlägg

finns det ingen här som vet?

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
Hamilton
7 mars 2007 · 8 864 Inlägg

Din lackerare kan kanske ge dig lite färgprover.
Alla blandningar blir lite olika beroende på hur mycket pearl man använder.
Som sagt prata med lackeraren och bestäm vad som passar bäst, så gjorde jag och det blev bra som fan.
Tänk på att det kan bli riktigt dyrt med speciallacker, antal lager klarlack m.m

Vill man ha en fin lack så kostar det, här finns inga genvägar.

Fotograf på tierpidag.se
Vaselek
7 mars 2007 · 55 Inlägg

Hamilton skrev:
Din lackerare kan kanske ge dig lite färgprover.
Alla blandningar blir lite olika beroende på hur mycket pearl man använder.
Som sagt prata med lackeraren och bestäm vad som passar bäst, så gjorde jag och det blev bra som fan.
Tänk på att det kan bli riktigt dyrt med speciallacker, antal lager klarlack m.m

Vill man ha en fin lack så kostar det, här finns inga genvägar.

Nej det vet jag o jag hade inte tänkt gå nårra genvägar, det e inte värt det. Jag undrade mest om nån viste ifall det fanns bilder på nån liknande lack.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
blechne
7 mars 2007 · 69 Inlägg

Vaselek skrev:

Hamilton skrev:
Din lackerare kan kanske ge dig lite färgprover.
Alla blandningar blir lite olika beroende på hur mycket pearl man använder.
Som sagt prata med lackeraren och bestäm vad som passar bäst, så gjorde jag och det blev bra som fan.
Tänk på att det kan bli riktigt dyrt med speciallacker, antal lager klarlack m.m

Vill man ha en fin lack så kostar det, här finns inga genvägar.

Nej det vet jag o jag hade inte tänkt gå nårra genvägar, det e inte värt det. Jag undrade mest om nån viste ifall det fanns bilder på nån liknande lack.

Hur mycket räknar du med att det här kalaset kommer att kosta?

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006
Vaselek
7 mars 2007 · 55 Inlägg

en annan fråga till dom som kan dethär med lack.
Hur många liter behövs?

Jag har hittat en lack nu som jag hade tänkt, nämligen denna.


http://www.shop.llchrome.de/index.php?p … p;Itemid=5

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
Vaselek
8 mars 2007 · 55 Inlägg

blechne skrev:

Vaselek skrev:

Hamilton skrev:
Din lackerare kan kanske ge dig lite färgprover.
Alla blandningar blir lite olika beroende på hur mycket pearl man använder.
Som sagt prata med lackeraren och bestäm vad som passar bäst, så gjorde jag och det blev bra som fan.
Tänk på att det kan bli riktigt dyrt med speciallacker, antal lager klarlack m.m

Vill man ha en fin lack så kostar det, här finns inga genvägar.

Nej det vet jag o jag hade inte tänkt gå nårra genvägar, det e inte värt det. Jag undrade mest om nån viste ifall det fanns bilder på nån liknande lack.

Hur mycket räknar du med att det här kalaset kommer att kosta?

jag har kontakt genom en kompis till mig som lackar bilen åt mig efter att deras firma stängt, han fixar allt förarbete samt lackning för ca 6k.)

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
good_year
8 mars 2007 · 755 Inlägg

var bor du??

LocKtar Herr
8 mars 2007 · 1 722 Inlägg

Vaselek skrev:

blechne skrev:

Vaselek skrev:

Nej det vet jag o jag hade inte tänkt gå nårra genvägar, det e inte värt det. Jag undrade mest om nån viste ifall det fanns bilder på nån liknande lack.

Hur mycket räknar du med att det här kalaset kommer att kosta?

jag har kontakt genom en kompis till mig som lackar bilen åt mig efter att deras firma stängt, han fixar allt förarbete samt lackning för ca 6k.)

Oj, häsa din kompis från mej :> (knyta kontakter) *host*

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Vaselek
11 mars 2007 · 55 Inlägg

nån som kan säga på ett ungefär hur många liter som går åt när man lackar en hel bil???

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
MilleN
11 mars 2007 · 9 108 Inlägg

Det borde väl din lackande polare veta? smile Runt 4 liter behövs skulle jag tro.

Hamilton
11 mars 2007 · 8 864 Inlägg

MilleN skrev:
Det borde väl din lackande polare veta? smile Runt 4 liter behövs skulle jag tro.

Tycker också att "kompisen" kan svara på det.
Sedan undrar jag vad det är för pearl+klarlack ink förarbete man får för 6 ? räcker ju knappt till 1 lager klarlack, eller ska du betala 6+kostnaderna för färg?

Senast redigerat av Hamilton (11 mars 2007)

Fotograf på tierpidag.se
Vaselek
11 mars 2007 · 55 Inlägg

Hamilton skrev:

MilleN skrev:
Det borde väl din lackande polare veta? smile Runt 4 liter behövs skulle jag tro.

Tycker också att "kompisen" kan svara på det.
Sedan undrar jag vad det är för pearl+klarlack ink förarbete man får för 6 ? räcker ju knappt till 1 lager klarlack, eller ska du betala 6+kostnaderna för färg?

Jo det e klart att han kan säkert svara på det. har inte pratat med honom personligen. det priset jag har fått e genom en gemensam polare.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.
robin__87
23 januari 2013 · 184 Inlägg

Hej tänkte kolla med folk vilken färg som är snyggt till grått. Vill lackera min lite street car färger.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang