6765
Sök

Polisen beslagtog min bil

265 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Hejsan!

Efter 3 dagar i en cell anhållen för diverse grova brott vilket jag nu blivit friskriven nu från så fick jag höra idag att polisen beslagtog min bil i samband med gripandet, fick höra det när jag skulle hämta ut grejerna....

Visst de begicks brott i min bil och då har dem rätt att beslagtaga bilen enligt lag.

Men detta var under hot från en annan kille som hade vapen.

Och det är min bil vi pratar om och jag undrar hur länge dem har rätt att behålla min bil.

Vad ska jag göra om det fattas saker i min bil, alt om dem har misshandlat min bil på ett eller annat sätt.

Kan jag kräva ersättning för att jag är utan bil?

Tacksam för svar från personer som har insikt i detta!

Mvh Hansen

1 071 Inlägg
8 februari 2013
Ersättnig nej du kan till och med få betala för bärgar kostnader.
Kan bli som så att du inte ens får tillbax bilen om du har riktig otur

Onödigt inlägg^^

Forummoderator
26 675 Inlägg
8 februari 2013
partyvan skrev:

Varför skulle man inte få tillbaka sin bil?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 319 Inlägg
8 februari 2013
Mack skrev:
partyvan skrev:

Varför skulle man inte få tillbaka sin bil?

Om det handlar om upprepade rattfyllor av olika slag av förare som är dömda ett flertal gånger tidigare och har blivit tagna med samma bil flera gånger så kan den mycket väl förverkas. Men det tror jag knappast händer i TS fall. Det är förövrigt inte polisen som beslutar om när din bil kan återlämnas, dom handlägger ärendet, det är åklagaren som beslutar när du ska få tillbaka bilen. Om du fortfarande har en utredning emot dig och bilen anses intressant kan dom mycket väl vilja behålla den en stund. Dom är ju inte jättesnabba direkt.

Lättaste vore ju att kontakta den polismyndighet som har beslagtagit din bil och fråga, du får nog bäst svar där.
Senast redigerat av sleepyoh (8 februari 2013)

_----------'

265 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Nää så jävla segt att dem beslagtagit bilen ändå, man e så handikappad o när man tittar på trängselskatt avgifter så har ju snutarna varit ute och kört med den... o de retar mig ännu mera..

De som du säger åklagaren beslutar om detta, pratade precis med min advokat.
Bilen skulle dem ha för att säkra spår o de borde ju inte ta långt tid tycker man ju...

Så hoppas jag får tillbaka den, o att dom bortser från att jag har Xenonljus i halvljus och att jag har tonade rutor fram.
Men de ändå ombesiktning på den nu inom två veckor...

tack för svar!

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
9 februari 2013
Hoppas det löser sig till det bästa för dig. Och håll dig från sånt i fortsättningen så slipper du mer trubbel.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

265 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Aaa!
SOm polisen sa, jag va på fel plats vid fel tidpunkt.. som vanligt när jag råkar illa ut...

Va anhållen för 5 olika brott och lovar er, man är inte så tuff när man sitter i en sån
cell och ingen kontakt med omvärlden, föräldrarna vet inget om, kompisarna vet inget om, flickvännen vet inget om, o när dem ringde polisen så berättade dem att bekanta inte ska oroas sig o att vi ha de bra. vilket gjorde farsan förbannad också..

Men nu har man återgått till ett vanligt liv igen, dock utan min bil...

ha de gött allihoppa! smile

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
9 februari 2013
MikkoHansen skrev:
Aaa!
SOm polisen sa, jag va på fel plats vid fel tidpunkt.. som vanligt när jag råkar illa ut...

Va anhållen för 5 olika brott och lovar er, man är inte så tuff när man sitter i en sån
cell och ingen kontakt med omvärlden, föräldrarna vet inget om, kompisarna vet inget om, flickvännen vet inget om, o när dem ringde polisen så berättade dem att bekanta inte ska oroas sig o att vi ha de bra. vilket gjorde farsan förbannad också..

Men nu har man återgått till ett vanligt liv igen, dock utan min bil...

ha de gött allihoppa! smile

Bra det, vi hoppas att bilen kommer tillrätta ganska snabbt!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

1 532 Inlägg
9 februari 2013
Hänt mig med fast då tog dom min Quad. Dom behöll den i 1månad utan några bevis o jag fick sitta i en cell 2dygn för att "skrämma" mig sa dom. När jag hämtade Quaden så var luftfiltret borta + att jag fick lämna in den då nån varit o ställt om förgasare o grejer. Du kommer inte få ersättning för nåt dom gör.

Sök