Kolfiberfilm

Mattias_ee
16 februari 2013 · 227 Inlägg

TBergsten skrev:

Mattias_ee skrev:

Deception skrev:
Biltemas har jag ingen aning om hur den är, men 3m lämnar iaf inga limrester.. Den köps billigast på nätet, men finns i vissa stylingbutiker..

Okej, för jag har ju träpaneler på ratten med. som jag tänkte klä in. Får väll testa hur det blir.
Borde ju gå att ta bort eventuella limrester med t-röd.

Har samma projekt på g och tänker köra på biltemas, såg en som hade gjort det i en v70 och tyckte faktiskt det såg riktigt bra ut smile Skulle också vilja ha träratt just för det att man kan klä in det med kolfiber då tongue

Ang. det med limrester. Går karosseri och lack och fick då jag var på praktik använde ett medel som kallas för "prepsol". Fungerar hur bra som helst! Det används även innan man blåser på grund/färg m.m på ytan då det renar super, tar bort damm och även all fett som är sitter på ytan, så vill du ha det rent så kör på prepsol wink Även på praktiken så fick vi in en hel del nya delar och självklart så sitter ju dom dära j*vla klisterlappparna överallt, DOCK! Fick då lära mig att man sprutar på det på och även runtom klisterlappen, låta det vara där i ca 1 minut och sedan är det bara att riva lös skiten tongue Så det är väldigt effektivt! smile

Ahh, ska ta mig en titt på prepsol sen! Men du tror inte att vinylen på ratten kommer att släppa? jag menar, det är ju ganska välvd form och den får ju stå emot lite "rattande" big_smile

TBergsten
16 februari 2013 · 996 Inlägg

Ahh, ska ta mig en titt på prepsol sen! Men du tror inte att vinylen på ratten kommer att släppa? jag menar, det är ju ganska välvd form och den får ju stå emot lite "rattande" big_smile

Gör så smile Hörredu jag vet faktiskt inte då jag inte har testat, men som du säger så är det ju lite knepig form... Farligaste som kan hända är ju att det lossnar, det är ju inte någon stor bit ändå så tongue Testa med något lim i kanterna eller liknande... Det är det bästa tipset jag kan komma på... Vet inte heller riktigt men nagellack kanske kan hjälpa till, har sett att folk använder det då dom tonar sina rutor, dock är ju toningsfilm och denna film helt olik men men, vad vet man tongue Eftersom att det används i kanterna så lär det ju ska vara något för att det inte ska släppa så...

Som sagt, vad vet man lol

Ang. prepsolen så är det nog bara att gå in på en lackering och be att få köpa lite av dom, är dom hygglig så bör du få köpa smile Ta med dig en slags spruta, t.ex en sådan som man använder om man ska spruta på medel för att få bort skit osv från toasitsen wink Vet inte riktigt vad det heter, någonting i hjärnan min viskar blomspruta men vet ej tongue Något du kan spruta på skiten med iaf så det brer ut sig rejält och inte en enda liten stråle smile

Anton-DekorTeknik
16 februari 2013 · 964 Inlägg

Idag finns det många bra märken som 3m, Avery och Hexis.

Oftast får man vad man betalar för och skillnaden är rätt stor mot billigare saker jämnför med det jag testat.
Vi kommer köpa in billiga som dyra folier för att jämnföra senare men vi kommer själva köra med Avery till våra bilar och kunder.

Sedan beror det ju lite på vad man ska använda det till och hur petig man är.
Jag har kompisar som tycker deras ser skitbra ut men som jag aldrig skulle ha kvar.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Mattias_ee
16 februari 2013 · 227 Inlägg

Är det lättast att ta loss panelerna när man ska foliera dem? eller går det lika bra annars? Vet inte hur man tar loss dem, men känner på mig att det är ett jäkla jobb...

TBergsten
16 februari 2013 · 996 Inlägg

Mattias_ee skrev:
Är det lättast att ta loss panelerna när man ska foliera dem? eller går det lika bra annars? Vet inte hur man tar loss dem, men känner på mig att det är ett jäkla jobb...

Jag kommer att ta loss allt då jag hört att biltemas har en tendens till att släppa lätt i kanterna tongue Så ska lägga lite överlapp om man säger så sen så får det släppa bäst fasen det vill smile Har guider på allt, skicka ett pm till mig imorgon vid 22.00-23.00 tiden så länkar jag allt till dig tongue

ruben_hawkey
16 februari 2013 · 123 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=223921&image=2779357 det biltemas film... hållit länge nu utan problem

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang