Volvo 745 glt 16v går getpiss!

Slain
15 januari 2012 · 199 Inlägg

motorn har bra med komp så toppen är fortfarande kry! (tack å lov..) men felet kvarstår!

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Slain
17 januari 2012 · 199 Inlägg

är det ingen som har någon som hellst aning om vad det kan vara för fel? Han startar och går på alla 4 men orkar inte varva.. fick detta felet på förra bilen också å då vare katten som var trasig men har testat att starta den ja har nu utan å de är fortfarande samma!

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
twin_cam Smålänning
17 januari 2012 · 7 877 Inlägg

Lufmassemätaren? Tempgivaren?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Slain
17 januari 2012 · 199 Inlägg

twin_cam skrev:
Lufmassemätaren? Tempgivaren?

Testat utan lmm men samma fenomen (Hade den vare död hade bilen orkat varva trots att han går skit?)
Temgivare har jag el kollat. äre dom som sitter på toppen under insuget? Sitter 2st där?

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
RobbanForsell
17 januari 2012 · 292 Inlägg

det är den översta av dom två närmast insuget smile

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
Slain
17 januari 2012 · 199 Inlägg

RobbanForsell skrev:
det är den översta av dom två närmast insuget smile

Får kolla de imorgon efter skolan då tongue Åker farsans 245a nu, med b21a.. inte roligaste bilen ja kört direkt så börjar vilja ha igång 745an igen tongue men vad finns det mer som kan vara felande? Så kan ja kolla över de imorgon medans ja är igång. Hade det vare nå med fördelaren hade han inte gått på alla 4a va?

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
twin_cam Smålänning
17 januari 2012 · 7 877 Inlägg

Slain skrev:

twin_cam skrev:
Lufmassemätaren? Tempgivaren?

Testat utan lmm men samma fenomen (Hade den vare död hade bilen orkat varva trots att han går skit?)
Temgivare har jag el kollat. äre dom som sitter på toppen under insuget? Sitter 2st där?

Japp de e den med fyrkantig kontakt under treans insugsfinger som e till insprutning/tändning.

Måste köpas Volvo original elelr Bosch, alla andra är felbyggda. (Jag talar av erfarenhet)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Slain
17 januari 2012 · 199 Inlägg

twin_cam skrev:

Slain skrev:

twin_cam skrev:
Lufmassemätaren? Tempgivaren?

Testat utan lmm men samma fenomen (Hade den vare död hade bilen orkat varva trots att han går skit?)
Temgivare har jag el kollat. äre dom som sitter på toppen under insuget? Sitter 2st där?

Japp de e den med fyrkantig kontakt under treans insugsfinger som e till insprutning/tändning.

Måste köpas Volvo original elelr Bosch, alla andra är felbyggda. (Jag talar av erfarenhet)

Men ja borde la kunna ta från en annan 16v väl? Har en reservdelsbil också nämnligen.

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
NoFantasy Garaget Anhängare!
5 mars 2012 · 2 068 Inlägg

en kompis te mej hade samma fel som dej, vi tog isär tomgångsmotorn och gjorde rent den!
stog och tittade på den och tänkte, vad är det som ska göras rent????
så jag rotade fram en som låg liggandes ute i snön och skruva dit den, funkade perfa efteråt! smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Slain
5 mars 2012 · 199 Inlägg

NoFantasy skrev:
en kompis te mej hade samma fel som dej, vi tog isär tomgångsmotorn och gjorde rent den!
stog och tittade på den och tänkte, vad är det som ska göras rent????
så jag rotade fram en som låg liggandes ute i snön och skruva dit den, funkade perfa efteråt! smile

men har den någon inverkan på hur bilen går i övrigt?

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Slain
11 mars 2012 · 199 Inlägg

felet kvarstår.. hur mycket jobb blir det att stoppa i en turbomotor istället? Alltså en hederlig 8v.. och hur mycket måste bytas innan sbp godkänner bytet? Tänkte stoppa i en lättryckare isåfall.

Om inte annats, testat koppla ur både lmm och lambdasonden å bilen beter sig inget annorlunda alls. nån måste väl ha fått samma bekymmer?

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
MrbigMac
20 februari 2013 · 393 Inlägg

har samma symptom på min 745a 8v å de visade sig vara kamremen som kuggat. vilket den har gjort igen...

Volvo 940 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang