Bollgroda skrev:
Vad tycker ni om att ni stör folk som bor nära isen sent på kvällar och nätter samt förstör skridskobanan?
Jävligt dåligt tycker jag och många andra som bor i närheten
Men såhär då, räcker in kvadratkilometervis fridluftsområde åt oss allihopa utan att det måste sägas "ni stör" så fort man skymtar en bil ?
Och vi har ingen mänsklig rättighet till att "inte bli störda" fån allehandra grejer man ogillar. Tycka får man göra, men inte alltid hela världen cirkulerar kring just en själv.
Det är nog inte så att vi är utan för just eran tomt eller hus varje kväll så att det blir påträngande.
Själv avskyr jag barn och tål dem inte, men inte sitter jag å ber folk ta bort sina barn från vart jag råkar befinna mig, restauranger cafeer osv.
Det kallas lite social kompetens, att tåla folk och vad dom gör, omkring sig.
Är man helt folkskygg och vill inte varken se eller höra folk så kanske stockholms tätorter inte är det lämpligaste stället att bo på ?
För kom igen, så mycket låter det inte när bilar kör på sjön på kvällen. Pendeln som dundrar förbi längs med Magelungsvägen för mer oväsen omkring sig och går varje dag flera flera gånger.
*edit* Är för övrigt uppväxt vid sjön Magelugnen och det kördes idogt bilar på den alla vintrar, inget man ens funderade på om det var störande eller inte.