Köpråd: Snygg familjebil, 245, 745 vs. V70?

HereComesTrouble Livsnjutare
16 mars 2013 · 1 707 Inlägg

CHEEVA skrev:

IceEyes skrev:

hangman skrev:

Min förra 9-5 aero mint Co. Automat gick på litern LUGN körning motorväg 110 km/h.

Min v8a gick billigare och bättre än det.

Håll dig borta från Saab om du inte vill ha problem hela tiden och inte kan skruva ..

Vill bara fylla ut ditt eminenta och informativa inlägg med ett par rader:

Håll dig borta från BMW om du inte vill byta topplockspackning var tredje timme.

Håll dig borta från Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi om du inte vill spendera dagen, natten och julafton med att svetsa rost.

Håll dig borta från Volvo om du inte är certifierad elektriker med dokumenterad erfarenhet.

Håll dig borta från Mini om du inte behöver lasta mer än en tändsticksask.

Håll dig borta från Peugeot, Renault och Citroën om du inte vill vara daglig stamgäst hos verkstaden.

Håll dig borta från Audi om du inte vill vara den femte och största nollan (de övriga fyra sitter på grillen)

Håll dig borta från Chevrolet om du inte vill ha en Hyundai

Håll dig borta från Lada om du inte är en fanatisk beundrare av Josef Stalin, Igor Larionov och Wodka Gorbatschow.

Håll dig borta från Skoda och Seat om du inte vill köra Volkswagen.

Håll dig borta från Volkswagen om du inte vill köra Skoda och Seat.

Håll dig borta från Fiat om du inte vill gestalta ett livs levande frågetecken när problemen avlöser varandra på löpande band.

Håll dig borta från Alfa Romeo om du inte vill misshandla ihjäl spargrisen när det är dags att beställa en reservdel.

Och det mest välbetänkta och givande rådet i listan *trumvirvel* håll dig borta från hangman om du inte vill läsa massa dravel som är helt befriad från allt vad verklighetsförankring inkluderar wink

haha kul svar tongue håller dock med hangman... speciellt om ng 900 og 9-3 och 9-5 rent skrot

Oavsett vilket bilmärke som diskuteras så är BMW i din värld oslagbart och allt annat skit..
Sluta vara så insnöad!

Valde själv nyss mellan Volvo, BMW och Saab som arbetsbil.
Med det priset du hittar en saab för idag så får du mycket mer för pengarna.
Diesel förvisso men går jäkligt bra och billigt 0,6 och glad körning.
BMW:s lådor rasar på löpande band så det håller jag mig undan ifrån.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
16 mars 2013 · 5 650 Inlägg

orkar inte läsa alla inlägg då tråden känns rätt korkad på sätt och vis läste en del av första sen palla jag inte mer.

till och börja med sen när blev någon av dessa modeller snygga?.
sen de där med att de va biliga i skatt johej du anser att de nyare modellerna / mitten på 2000 talet är biliga med sina 900-1200 kr. gämfört mot de gammlas 1800 eller mer om du hade en rolig motor
+ att dom dricker bra mkt mindre än 08 oxå.  att få en gammal 240 eller dyligt gå sopa snålt när de mer lr mindre är sopslut idag cirka 30 år senare. lär du ju köpa någon hemgjord soppa av din lokala banjo spelare som käkar lunch med sugrör.

btw ursäkta första inlägget gjorde så jag fick spel big_smile
trevlig helg

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Volvo740-88 Volvo850-92
16 mars 2013 · 1 677 Inlägg

hangman skrev:

Volvo740-88 skrev:
Jag har kommit ned till 0.78 med min 740 blandad körning men då var jag miljövänlig och ekonomisk.
Annars snittar jag på 0.85.

Vilket skit snack du drömmer.

Hur kan man säga att en gammal 745 är bättre bil än V70 haha, dumförklara dig själv lite mer!


V70 är väldigt pålitliga bilar också, men ingen av dessa modeller är snåla och köra, V70 tdi går billigt men Aja...

Med tanke på att Volvo 740 B230F ska dra 0.86 liter milen så tycker jag har gjort det ganska bra.
Du kan sluta snacka skit och inse att B230F är inga monstermotorer.

Lillestrumpa
19 mars 2013 · 13 Inlägg

Hello allihopa!
Jösses vad tråden har dragit iväg.
Har köpt mig en bil nu iaf. Var och titta på en v70 som verkade va rena drömmen, 18000 mil, servad, besiktigad, skattad, nybytt kamrem, 2 ägare och väl omhändertagen, visade sig vara värsta mardrömmen! Såg ut som 7 svåra år och den var hemsk helt enkelt, både utanpå och inuti.
Sen fick jag nys om en bil på Gotland! smile En 245 -91 med B230F, rostfri osv, killen som sålde den kunde frakta över den om jag lova att köpa den, gjorde en vild chansning och köpte den. Den är så fin!!!!!! big_smile Går jättebra och har kört den med tung fot på 0,8-0,9l/milen. Helt okej tycker jag! Och nu är jag nöjd! big_smile

FordPer
19 mars 2013 · 188 Inlägg

va kul lägg upp en bild

SportPilot Ubåtsingenjör
19 mars 2013 · 7 232 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CHEEVA skrev:

IceEyes skrev:
Vill bara fylla ut ditt eminenta och informativa inlägg med ett par rader:

Håll dig borta från BMW om du inte vill byta topplockspackning var tredje timme.

Håll dig borta från Mercedes, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi om du inte vill spendera dagen, natten och julafton med att svetsa rost.

Håll dig borta från Volvo om du inte är certifierad elektriker med dokumenterad erfarenhet.

Håll dig borta från Mini om du inte behöver lasta mer än en tändsticksask.

Håll dig borta från Peugeot, Renault och Citroën om du inte vill vara daglig stamgäst hos verkstaden.

Håll dig borta från Audi om du inte vill vara den femte och största nollan (de övriga fyra sitter på grillen)

Håll dig borta från Chevrolet om du inte vill ha en Hyundai

Håll dig borta från Lada om du inte är en fanatisk beundrare av Josef Stalin, Igor Larionov och Wodka Gorbatschow.

Håll dig borta från Skoda och Seat om du inte vill köra Volkswagen.

Håll dig borta från Volkswagen om du inte vill köra Skoda och Seat.

Håll dig borta från Fiat om du inte vill gestalta ett livs levande frågetecken när problemen avlöser varandra på löpande band.

Håll dig borta från Alfa Romeo om du inte vill misshandla ihjäl spargrisen när det är dags att beställa en reservdel.

Och det mest välbetänkta och givande rådet i listan *trumvirvel* håll dig borta från hangman om du inte vill läsa massa dravel som är helt befriad från allt vad verklighetsförankring inkluderar wink

haha kul svar tongue håller dock med hangman... speciellt om ng 900 og 9-3 och 9-5 rent skrot

Oavsett vilket bilmärke som diskuteras så är BMW i din värld oslagbart och allt annat skit..
Sluta vara så insnöad!

Valde själv nyss mellan Volvo, BMW och Saab som arbetsbil.
Med det priset du hittar en saab för idag så får du mycket mer för pengarna.
Diesel förvisso men går jäkligt bra och billigt 0,6 och glad körning.
BMW:s lådor rasar på löpande band så det håller jag mig undan ifrån.

tror du fått något om bak foten... har aldrig sagt att bmw är oslagbart och att det inte finns bättre bilar. Du där imot tar varenda chans du får att spy galla över bmw och ofta är det rent skit snack, tex som att deras lådor rasar på löpande band.. du har inte blandat ihop bmw och saab hoppas jag ?  desutom rekomenderade jag ts att köpa en v70 och ingen bmw så fattar inte vart du fick luft ifrån.

btw så kör jag inte bmw själv, kör både audi och vw just nu och har tuffat runt i många andra bilar än just bmw som faktiskt också är jävligt bra ! kan ju säga att audin ja har nu slår 7serien på fingrarna när det kommer till komfort

Senast redigerat av CHEEVA (19 mars 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
fredde85
19 mars 2013 · 1 798 Inlägg

>Jag brukar snitta min 523 96 manuell på ca 0.87-0.89 med rätt tung gasfot så de tycker jag är helt ok. Kul att du köpte en bil från gotland  rostfria är dem ju oftast när dem gått där hela tiden

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Lillestrumpa
21 mars 2013 · 13 Inlägg

FordPer skrev:
va kul lägg upp en bild

Lägger upp bilen på min sida idag! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang