Köpråd passat 1.8t AUT års 00

bmwvol SPC : skaraborg performance club
27 mars 2013 · 205 Inlägg

Tjena ska åka och kolla på en passat lite senare idag vad ska jag tänka på ? Vet att rost på bakluckan är rätt vanligt tongue
Och hur är dom att köra ?  någon som har en får gärna kommentera, vad ligger snittet på bränslet? Uppskattar snabba svar

Mvh Michael

Senast redigerat av bmwvol (27 mars 2013)

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Toresbo
27 mars 2013 · 261 Inlägg

efter 12 års vag erfarenhet på märkesverkstad så köp ingen automat. livslängd på runt 20-25 tusen mil, allt över är bonus

trippelturbo Trucker
27 mars 2013 · 2 710 Inlägg

Det jag vet är att framvagnen på den bilen/årsmodellen fått mkt kritik! Så kolla, känn o kläm extra noga!

Fart missbrukare
mb_pucken
27 mars 2013 · 5 087 Inlägg

Kolla så den är servad ordentligt. Koxar annars. Lyssna noga efter rassel och skammel i toppen. Inte ovanligt med glappa leder i framvagnen häller.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
27 mars 2013 · 205 Inlägg

Beatnikbandit skrev:
efter 12 års vag erfarenhet på märkesverkstad så köp ingen automat. livslängd på runt 20-25 tusen mil, allt över är bonus

Ajdå , den jag kollar på nu har nästan gått 27 tusen mil, men gäller det de flesta automat eller ?

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
mb_pucken
27 mars 2013 · 5 087 Inlägg

Prova även å backa i uppförsbacke. Den ska inte slira ovanligt mycket.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
27 mars 2013 · 205 Inlägg

trippelturbo skrev:
Det jag vet är att framvagnen på den bilen/årsmodellen fått mkt kritik! Så kolla, känn o kläm extra noga!

Det ska jag allt göra smile tack för informationen smile



mb_pucken skrev:
Kolla så den är servad ordentligt. Koxar annars. Lyssna noga efter rassel och skammel i toppen. Inte ovanligt med glappa leder i framvagnen häller.

Tack för Infon smile hyfsat nybesiktad så borde inte vara nått i leder m.m

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
bmwvol SPC : skaraborg performance club
27 mars 2013 · 205 Inlägg

mb_pucken skrev:
Prova även å backa i uppförsbacke. Den ska inte slira ovanligt mycket.

Finns det en backe så ska jag testa detta smile

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
Toresbo
27 mars 2013 · 261 Inlägg

kolla om oljan i lådan är bytt någongång. var uppmärksam vid provkörning så den växlar riktigt osv. se till att få testa bilen när den är kall
kolla efter läckage på lådan.

testa så centrallåset fungerar riktigt. dörrlåskistorna med inbyggda styrdon är sorgebarn på denna modell.
som ovan nämnd. lyssna efter oljud i bakkant på toppen när motorn är kall. vid kallstart har dom en hårdare motorgång men det ska varken rassla eller skära från motorn (vilket är vanligt)

remspännaren till yttre remmen brukar vara sliten och ge ifrån sig ett gnisslande ljud.vanligast på dieslar men förekommer på 1.8t

bmwvol SPC : skaraborg performance club
27 mars 2013 · 205 Inlägg

Beatnikbandit skrev:
kolla om oljan i lådan är bytt någongång. var uppmärksam vid provkörning så den växlar riktigt osv. se till att få testa bilen när den är kall
kolla efter läckage på lådan.

testa så centrallåset fungerar riktigt. dörrlåskistorna med inbyggda styrdon är sorgebarn på denna modell.
som ovan nämnd. lyssna efter oljud i bakkant på toppen när motorn är kall. vid kallstart har dom en hårdare motorgång men det ska varken rassla eller skära från motorn (vilket är vanligt)

remspännaren till yttre remmen brukar vara sliten och ge ifrån sig ett gnisslande ljud.vanligast på dieslar men förekommer på 1.8t

Ska kolla service boken noggrant smile och lyssna efter missljud smile ska ha med mig en kille som är duktigt på bilar och har haft automat tidigare smile

Volkswagen Passat "skrap skrap" (2001)
pazzoskovde
27 mars 2013 · 55 Inlägg

Automat lådan kan ligga runt 0.7 milen på landsväg ungefär tippar jag påsmile

Audi A4 "Audin" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang