2103
Sök

Skyline från höger till vänster. Behöver lite info

2 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Tjena visste inte riktigt var jag skulle sätta denna tråd så blev här.

Det är så att jag har köpt en skyline som jag gärna skulle vilja göra om från högerstyrd till vänsterstyrd.
Jag har inte riktigt kunskapen själv att göra det. Så jag undrar finns det någon firma i Sverige som gör detta jobb och bra?
Och i så fall vad tror ni summan kommer landa runt?

Tack i förhand Mvh Niklas

7 120 Inlägg
22 januari 2013
Jag vet att PBZ i Uppsala har haft en vänsterstyrd R33 GT-R i sin ägo, kan dock ej svara på om de har byggt om den men slå en signal och hör lite med dem.

Det lär inte vara gratis dock..

7 281 Inlägg
22 januari 2013
Kostar nog nästan lika mycket som du köpte den för.

KHRacing
22 januari 2013
Det brukar användas Nissan Maxima brädan vet jag, kostnadvis så 50-75K

1 653 Inlägg
23 januari 2013
Varför? Då är det ju ingen riktig skyline längre? big_smile

Lär dig köra "on the right side" istället smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

2 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
Thullen skrev:
Varför? Då är det ju ingen riktig skyline längre? big_smile

Lär dig köra "on the right side" istället smile

Tack för alla svar då vet jag lite vad det kostar. Känner att jag kan lägga pengar på annat och göra som Thullen sa och lära mig köra på höger sida big_smile
sen såg jag att jag skrev fel att jag har köpt menar att jag ska köpa en tongue så tänkte fråga vilken motor ska man ha och vilken är mest trim vänlig? och hur långt kommer jag med 50k på trim och lite små fix efter köpt en skyline?
RB25DET
RB26DET

9 130 Inlägg
23 januari 2013
Nissan 200 S14 instrumentbräda har jag sett i en skya med. Är ett nedrans jobb att flytta styrningen, då dessa bilar endast är gjorda för högerstyrt. Man måste bl.a förlänga alla kablar som ska sitta i instrumenthuset.

1 653 Inlägg
24 januari 2013
kan tipsa om att du blir medlem på www.skyline.se, där fins mängder med matnyttig information smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

25 Inlägg
3 april 2013
26:an är nog mindre krånglig att trimma. 25:an kan behöva lite mer modd. Men för att köpa en bil med 26:an i behöver du lägga mer pengar. Så köper du en 25:a kan du lägga pengarna på trimmet utan att överstiga inpriset för en bil med en 26:a. Pengamessigt om man har båda bilarna kommer du ungefär lika långt.

Sök