3835
Sök

Audi a6 quattro vill jag sänka med coilovers

535 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
Hej som rubriken lyder så vill jag sänka bilen min det är en audi a6 quattro avant 2008. Men närn jag skulle köpa däck till den fick jag höra att man måste vara noga så däcken inte är olika slitna, för då skulle man kunna förstöra drivlinan när quattro systemet är så känsligt för ojämnheter. Stämmer detta och går det då att sätta på coilovers och isåfall hur noga skall jag vara att få det jämnt.

Mvh johannes

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2013
Hur tänkte du när det gäller; sänkning vs "olika storlek på däcken"?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

535 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:

Nu när jag tänker på det undrar jag det med. Igår när jag låg och skulle sova funderade jag på det och beslutade mig för att lägga upp en tråd och fråga. Men nu när jag tänkt på det igen så har jag ingen anning om vad jag babblar om hehe. Jaha tackar för mot frågan så man kommer på hur dum i huvudet man ibland är;)

Avstängd
10 388 Inlägg
12 april 2013
DKn skrev:
it_mutt skrev:

Nu när jag tänker på det undrar jag det med. Igår när jag låg och skulle sova funderade jag på det och beslutade mig för att lägga upp en tråd och fråga. Men nu när jag tänkt på det igen så har jag ingen anning om vad jag babblar om hehe. Jaha tackar för mot frågan så man kommer på hur dum i huvudet man ibland är;)

Satt mest o funderade på om det var jag som totalt missade något (läste 2-3 gånger tongue ), nåja, det ska iaf inte vara några problem att sänka en quattro smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

535 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
DKn skrev:
it_mutt skrev:

Satt mest o funderade på om det var jag som totalt missade något (läste 2-3 gånger tongue ), nåja, det ska iaf inte vara några problem att sänka en quattro smile

Nej då du missade inget bara jag som e trög. Har låst mig så på att drivlinan är så känslig, men vet inte hur jag fick det till att vara ett bekymmer

Sök