2367
Sök

Volvo v70 AWD driver endast i BAK

21 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Tjaba...
Jag lät en polare byta länkarm och sytrled och under arbetet sa han att drivaxeln höger fram hade "hoppat ur" men han tröck dit den igen... och numera driver bilen endast på bakhjulen och hackar fram när man gasar på. Är drivningen förstörd helt och hållet eller går det och göra något åt detta? Eller till och börja med, exakt vad kan ha hänt? Tacksam för svar!

/ Adeon

2 763 Inlägg
15 april 2013
Adeon skrev:
Tjaba...
Jag lät en polare byta länkarm och sytrled och under arbetet sa han att drivaxeln höger fram hade "hoppat ur" men han tröck dit den igen... och numera driver bilen endast på bakhjulen och hackar fram när man gasar på. Är drivningen förstörd helt och hållet eller går det och göra något åt detta? Eller till och börja med, exakt vad kan ha hänt? Tacksam för svar!

/ Adeon

Byt höger drivaxel, de kostar inte många kronor begagnade på skrotar och bilen kommer att driva på alla fyra igen! Det är rätt simpelt att byta den.

Axeln har delat på sig i knuten och troligtvis slagit sönder "ringen" som håller kulorna. Den gjorde nämligen exakt lika på min så jag körde bakhjulsdrivet ett tag i vintras med min!
Senast redigerat av BOLIN_ (15 april 2013)

Volvo - For Life

Sök