320d touring e46 för stora fälgar/däck, skärmvalsning eller coilovers?

tomtom88
24 april 2013 · 6 Inlägg

Hej, jag har en bmw 320d touring e46 och satte precis på Ocean Deep silver 235/35 19" och i bak så tar däcket i lite i skärmkanten vid gupp eller liknande och troligtvis lättare om folk sitter i bak.
jag hade tänkt att eventuellt sänka bilen men det blir ju lite svårt när det tar i.

Tror ni det funkar att valsa skärmen för att undvika att däcket slits?
Om jag skaffat coilovers, kan jag då ställa chamber i bak för att undvika?

tacksam för svar
Tom G

Senast redigerat av tomtom88 (24 april 2013)

Winterdrift
25 april 2013 · 365 Inlägg

Har för mig att camber ska gå att ställa till -2-3 grader på orginal bakvagnen, så du kan ju kika lite närmare ifall det skulle vara så smile

Senast redigerat av Winterdrift (25 april 2013)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
demk
25 april 2013 · 680 Inlägg

camber ställer du inte på collisarn går att ställa ändå,men ju mer camber ju mer kan den slita däck, har du fel et på däcken? ,jag har valsat mina bak åker på 275/30-19, sänker du den måste ju ändå göra en hjulinställing

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
tomtom88
25 april 2013 · 6 Inlägg

jag har ET47 original tror jag och på fälgarna är det ET35 så visst e det inte helt korrekt och däcken som sitter på är 235/35, men kan jag ställa lite chamber utan coilover alltså? ska nämligen göra hjulinställning imorrn för den drar lite redan nu plus att jag inte vill slita för mycket fel på splirrans däck tongue

demk
25 april 2013 · 680 Inlägg

tomtom88 skrev:
jag har ET47 original tror jag och på fälgarna är det ET35 så visst e det inte helt korrekt och däcken som sitter på är 235/35, men kan jag ställa lite chamber utan coilover alltså? ska nämligen göra hjulinställning imorrn för den drar lite redan nu plus att jag inte vill slita för mycket fel på splirrans däck tongue

där har du lite av problemet fälgen kommer längre ut med de et, jag de går att ställa camber ,men om du ändå skall sänka den vänta med hjuliställing annars får du göra de igen

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
tomtom88
25 april 2013 · 6 Inlägg

Grejjen e att jag e inte helt säker på om jag ska sänka, beror på om jag kan undgå problemet med skärmkanten.

Men om jag ska sänka finns det någon speciell coiloversats jag ska kolla närmare på? speciellt märke? finns ju så många o välja på

demk
25 april 2013 · 680 Inlägg

allt beror på vad man är ute efter bara åka långt ,köras hårt mm

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
tomtom88
25 april 2013 · 6 Inlägg

jag åker ju varje vecka till Norge o jobbar så det jag tänkt e att inte sänka den för mycket utan bara så det inte e så mycket luft mellan däck o skärm.

för just nu ser den lite "SUVig" ut tongue

svartp3ppar
27 april 2013 · 162 Inlägg

finns ju dom du kan ställa höjd och hårdhet på! smile jag hade valsat skärmkanterna, sänkt, o sen gjort hjulinställning! smile tänk bara på att ju mer du sänker desto hårdare borde du ställa dom satt dom inte svampar till i gropar o skit för att dom tar i tongue

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang