Hej som rubiken lyder undrar jag hur man får loss fjäderbenet fram uppe under huven på en audi a6 hittar ju ingen mutter bland alla kablar, slangar och skit där. Så någon som vet?
nu till nästa problem. Hur skall jag göra på smidigaste sättet för att få ur bulten helt. Provat med stor rör tång, slå med ett dorn. Det enda som funkade var ifall jag satte en massa brickor och sen en mutter och skruvade samtidigt som kompisen slog med ett dorn. Men nu får inte mutter plats bakom så det går inte att dta med dn mera. Hjälp tags tacksamt imot Mvh
Om det nu funkar med muttrar och knack samtidigt så fortsätt med det. Är ju bara att kapa utsticket av skruven så ni får plats med muttrarna igen.
Mvh Tommy
Bara det att gängorna strax tar slut annars hade jag gjort det
Okay. Men du kommer inte åt med svetstång eller papegojtång eller liknande? Jag menar, har ni fått ut den en bit så kan den ju inte sitta som gjuten.
Mvh Tommy
Då ska vi se ifall ja kan förklara så någon annna förstår än mig Dom som gör så att bussningarna fastnar. Alltså dom som rör sig närmare varandra. När man knackar med don så åker dom ifrån varandra lite. Så när man drar med mutter så pressar ma tillbaka (bussningsarmen) så då kan man få ut bulten ca 0.5mm sen så får ma knacka igen. Så jag orkar inte inte dra runt bulten utåt för då åker "armen" med ut och låser bulten. Sen så vågar ja inte ta i allt vad jag har heller när jag redan dragit av huvudet på den. Hoppas ni förstår vad jag menar..
På A4 är jag rätt säker på att det bara är en vanlig bult som sitter igenom det hela, man kan alltså slå ut skiten rakt ut åt mutterns håll. Borde va samma på A6?
En massa värme och ett ordentligt drivdorn kommer lösa biffen, räkna med att leden kan gå åt pga värmen.
På A4 är jag rätt säker på att det bara är en vanlig bult som sitter igenom det hela, man kan alltså slå ut skiten rakt ut åt mutterns håll. Borde va samma på A6?
En massa värme och ett ordentligt drivdorn kommer lösa biffen, räkna med att leden kan gå åt pga värmen.
Nja den bakre y låsningen låste bulten när man slog. Så den öppna sig mera och mera ju mer man slog. Så vågade inte göra så med rädsla att den skulle ge med sig och gå sönder. Gjorde så istället att jag tog ett borr som va ca 4-5mm smalare än bulten och borrade fram till sista y låsningen (ca 5-6 cm) i bulten. Så bulten blev svagare vid y låsningen och sen var det bara att ta ett smalt långt dorn och slå ut den. Gick skit fint.
Men tackar alla för hjälpen. Uppskattas att man får svar när man frågar här
Ser ut soma tt gfängor stiker ut på baksidan? Isf så dränk allt i rostlösning eller dyligt. Ha ett 10-tal brickor till hand och en mutter.. Så du skruvar ut den på sätt. Annars så är det väl bara att värma och banka. Värmer du för mycket så kan hjullagerhuset ta skada och måste då bytas.
Ser ut soma tt gfängor stiker ut på baksidan? Isf så dränk allt i rostlösning eller dyligt. Ha ett 10-tal brickor till hand och en mutter.. Så du skruvar ut den på sätt. Annars så är det väl bara att värma och banka. Värmer du för mycket så kan hjullagerhuset ta skada och måste då bytas.
Löst problemet. Men har redan dränkt de i rost lösare. Och redan använt brickor och mutter dock fungerade inte det längre då muttern inte fick plats. Och nör jag bankade så öppnade sig y låsningen och låste bulten mera hela tiden. Men som ja skrev i förra inlägget borrade jag ca 5-6 cm i bulten så den blev svagare. Och då funka de att banka hur den