4099
Sök

Stulen o sönderkörd

Evildan
4 maj 2013
Dancer skrev:
En novis fråga, men är slutväxeln en del av växellådan? Dvs att byter man hela växellådan så behöver man inte byta slutväxeln?

Det stämmer, på de flesta framhjulsdrivna bilar är växellåda och slutväxel (diffen) en enhet, givetvis går det att klyva paketet och byta separata enheter om du exempelvis har fått ett missljud i ngn del.
Detta tar dock sådan tid att de flesta verkstäder byter hela enheten då det blir billigare än att lägga flera timmar på att plocka isär och montera ihop.

Fri fart för ett fritt folk!
14 778 Inlägg
4 maj 2013
Henrik-N skrev:
Growe skrev:
är bilen så dålig att den inte skulle tåla lite hårdare körning?

när dom gör en kalkyl över skadorna så kollar dom om motorn går som den ska går den bra så byter dom olja+filter sen gör dom inget mer.

inget man bör oroa sig för heller kör som jag snott mina bilar varje dag och dom håller år ut och år in smile

vad är de för jäkla svar "håller den inte för lite hårdare körning".jag skulle vilja se ditt ansiktsuttryck efter någon svinat ner din bil och då ska ditt svar vara "lugnt den håller" de vet väl för fan alla här inne att den som snor bilen skiter i motorns välbefinnande, och givetvis går de att köra "ner" en motor på en kallstart eller åtminstone snabba på slitaget !

sen till ts ska du ha kompensation för att bilen blir delvis omlackad, hur många tror du inte ställer sig i kö efter dig och vill ha det då också?

detta är sanningen att äga bil, ibland finns de fattiga idioter som ger sig på / tar just din bil !

dom får väll pröva och ta min bil. men lämnar någon av mina bilar min gårdsplan så får jag ett fint sms som säger att bilen är på rull smile

men mina bilar tål hårdare körning.

men tror helt ärligt att man inte ska förutsätta att bilen körs som svinet eftersom dom mesta som snor en bil inte är intreserade av att polisen ser dom direkt utan dom kör nog mest runt som vem som helst.

så man ska nog inte oroa sig men samtidigt påstår jag inte att det är så jävla roligt att någon kört med ens bil.
men bilar tål att plågas utan att gå sönder
finns ingen som åker runt på varvstoppet för att det är skoj i 2timmar

Kör fort så hinner inget hända...

Sök