3046
Sök

Går denna skadan att laga (däckskada)

1 253 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Råkade åka in i en skarp kant med sidan av däcket och ja resultatet talar ju för sig självt sad Nästan nytt 225/45 17 däck. Min undran är om det går limma fliken och sen i med en slang i däcket?? eller är det bara hitta nytt eller beg? Sunew  YS618 är däcket. Ifall jag måste köpa annat däck vilket är då mest likt detta däckets mönster? Så det inte ser fult ut med ett udda mönster på ena hjulet bara....

http://forumbilder.se/CE97D/imag0135.jpg?width=150

http://forumbilder.se/CE97D/imag0136.jpg?width=150
Senast redigerat av opeldrifter (11 maj 2013)

Lev livet nu innan det är för sent

1 160 Inlägg
11 maj 2013
nej . det är bara slitbanan man kan laga

1 253 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Okej skit också sad Vet du något fabrikat som har liknande mönster ?

http://www.allnewtyres.co.uk/product-im … 18BEST.jpg

Trucker
1 434 Inlägg
11 maj 2013
Det ska väl vara likadana däck på samma axel...så dom inte slits olika pga av olika tillverkare/kvalitet osv...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

1 253 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
men går de få tag på de där då?

1 798 Inlägg
11 maj 2013
Dackonline.se

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Offroad Racing
3 123 Inlägg
11 maj 2013
I vissa fall går det att laga såna skador, men även om det kanske skulle gå så är det inte lämpligt på ett sånt däck till en sån typ av bil.

Inte helt ovanligt med liknande skador som lagas inom offroadvärlden, men då handlar det om helt annan profil på däcket och helt annan typ av körning/fordon.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 253 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
fredde85 skrev:
Dackonline.se

Hittar inte just det märket där, men räcker väl om man hittar nåt med någorlunda samma mönster. Tråkigt dock då däcken var nya hmm

Trucker
1 434 Inlägg
11 maj 2013
opeldrifter skrev:
fredde85 skrev:
Dackonline.se

Hittar inte just det märket där, men räcker väl om man hittar nåt med någorlunda samma mönster. Tråkigt dock då däcken var nya hmm

Behöver vara samma märke/fabrikat/storlek osv på samma axel...

Nothing but

4 287 Inlägg
11 maj 2013
Precis detta hände min far för några veckor sedan. Han skulle ta på sig bältet och rullade in i en granitsten på parkeringen. Det gick att lösa med en slang.

Vilket var väldigt tur för honom eftersom hans bil är en subaru med 4wd och då ska tydligen drivlinan kunna gå sönder om man kör med ett nytt däck och 3 lite slitna. Om det är sant vet jag inte men han ville inte testa och få reda på det:)

Så det går iaf att lösa med en slang och lite lim precis som du sa. Man får lägga en lapp på insidan av däcket också så man förstärker det.

1 253 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Okej så en däckverkstad kan göra detta då? De brukar ju vilja sälja nytt hela tiden hmm

Trucker
1 434 Inlägg
11 maj 2013
jag tvivlar på att däckverkstad vill försöka laga det där, det är inte direkt trafiksäkert, skulle dom laga det och däcket blåser och du toksmäller så vill dom inte hållas ansvariga för lagningen inte höll, så det är bara byta däck tyvärr....

Vad väljer du snålhet före trafiksäkerhet?

Nothing but

4 287 Inlägg
11 maj 2013
opeldrifter skrev:
Okej så en däckverkstad kan göra detta då? De brukar ju vilja sälja nytt hela tiden hmm

Det kan dom säkert men frågan är om det är värt det. kostar säkert 4-500 kr. Vad kostar ett nytt däck?

Han som fixade det åt pappa är skrothandlare/bilmekaniker/däckgubbe/allmän svartjobbare:)
Hitta någon sån istället så blir det billigare ifall däckverkstan inte vill ta tag i det.

Trucker
1 434 Inlägg
11 maj 2013
zemet skrev:
opeldrifter skrev:

Det kan dom säkert men frågan är om det är värt det. kostar säkert 4-500 kr. Vad kostar ett nytt däck?

Han som fixade det åt pappa är skrothandlare/bilmekaniker/däckgubbe/allmän svartjobbare:)
Hitta någon sån istället så blir det billigare ifall däckverkstan inte vill ta tag i det.

däckonline tar 600-700 inkl för ett 225/45 17 i budgetklass (TS hade unknown Sunew nu så kvalitet var inte prioriterat)
Senast redigerat av zleepy (11 maj 2013)

Nothing but

4 287 Inlägg
11 maj 2013
zleepy skrev:
jag tvivlar på att däckverkstad vill försöka laga det där, det är inte direkt trafiksäkert, skulle dom laga det och däcket blåser och du toksmäller så vill dom inte hållas ansvariga för lagningen inte höll, så det är bara byta däck tyvärr....

Vad väljer du snålhet före trafiksäkerhet?

Förstärker man inifrån så är det ju ingen fara alls att köra med slang. Jag hade gjort det iaf.

2 266 Inlägg
11 maj 2013
Har du en snäll däckgubbe, så kan han vara snäll och lägga en kappa som de heter på insidan av däcket och på då funkar de att åka med.

Beror på hur stort jacket är på insidan, reparerade ett 18 tum vinerdäck på de viset och de funka vart en lite bucktning som syntes svagt, dock var jacket mindre än va ditt ser ut att vara.

svetsdiff !!!

1 253 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
zleepy skrev:
zemet skrev:
opeldrifter skrev:

däckonline tar 600-700 inkl för ett 225/45 17 i budgetklass (TS hade unknown Sunew nu så kvalitet var inte prioriterat)

Att förra ägaren valt de däcken kan väl iinte jag hjälpa eller? och det var inte det frågan handlade om , var frågan om det gick o laga eller inte och vad jag kör på för däck är väl min ensak isf!

Eftersom däcken är i nyskick så inte går jag o köper 4 nya sk " kvalitetsdäck"

1 253 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Har du en snäll däckgubbe, så kan han vara snäll och lägga en kappa som de heter på insidan av däcket och på då funkar de att åka med.

Beror på hur stort jacket är på insidan, reparerade ett 18 tum vinerdäck på de viset och de funka vart en lite bucktning som syntes svagt, dock var jacket mindre än va ditt ser ut att vara.

Okej får be honom kolla på det imorgon o se vad han säger smile

Sök