Köpa ny bil, hjälp mig!

Virrson
3 maj 2013 · 138 Inlägg

Tjena!

Det var ett bra tag sedan jag skrev här på forumet men har saknat alla goa och deras otroligt bra svar så tänkte faktiskt vända mig till er och er expertis och erfarenhet..

Jag har bestämt mig för att gå vidare och byta upp mig ett steg och är ute efter en ny bil och undrar vilken av de nedan ni hade valt? Eller om ni kan rekommendera något i liknande klass.

Golf R32

Golf R

Saab 9-3 NG (med facelift)

Saab 9-3 Aero X

BMW 325 (e90)

Skoda Octavia RS


Tack för alla bra svar jag vet att ni ger mig wink

Senast redigerat av Virrson (3 maj 2013)

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Kollan
3 maj 2013 · 618 Inlägg

Saab 9-3 turbo x!
http://www.blocket.se/uppsala/9_3_Turbo … =8&w=3

Sjukt fina med galet gött avgasljud!

Merzacl500
3 maj 2013 · 121 Inlägg

ungefär vilken prisklass kan du sträcka dig till ? Jag skulle rekommendera Bmw 335 e90! några enkla modifikationer så ligger du runt 380-390 hk smile

Rquired Allmänt envis
3 maj 2013 · 12 512 Inlägg

Jag hade resonerat som så att en Golf är en liten bil även med en rejäl motor under huven, hur man än vrider och vänder på det hamnar den efter på allt från utrymmen till komfort och sedan är det en personlig åsikt men jag har aldrig varit förtjust i vissa årsmodeller av VAG´s produkter utan tycker de är opersonliga och tråkiga. Golf och Octavia hamnar under den kategorin, andra modeller från samma märken som t.ex senaste Fabia RS bjuder dock på lite mer karaktär och som exempel två, en Passat R36 hade kanske hamnat inom din budget? Fortfarande ingen modell jag valt i alla fall.

Jag hade siktat mot BMW 3-serie som 330i (272Hk) eller 335i (306Hk) för att få en motor under huven som motsvarar dina andra alternativ, eller en SAAB 9-3 Turbo X. Två märken och två modeller som slår an rätt känslosträngar på ett helt annat vis än vad en VW eller Skoda gör, om du frågar mig åtminstone.

Senast redigerat av Rquired (3 maj 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
myran Foto/Bilnörd
3 maj 2013 · 1 541 Inlägg

Skulle tro att BMW:n och golfen är bäst rent ekonomiskt. (står sig bäst i värde den dagen man ska byta bil) samt kvalite och reparationer.

Därefter skodan. men är väl kanske lite "gubb" bil över skoda även fast jag tror det är bra bilar.


Kan ju vara något att tänka på också då värdeminskningen är en av dom större kostnaderna i bilägandet.

Sen får man ju köpa lite med hjärtat ibland också och inte bara tänka på plånboken.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Nybbe7905
13 maj 2013 · 2 Inlägg

Jag åker själv Passat R36 och kan bara säga att jag år sjukt nöjd, går riktigt fint och låter underbart, ska beställa ett sport avgassystem nästa vecka. Har ägt Audi A6 2,0T (chippad 235 HK). Nissan 300zx TT. m.m men ingen bil kommer i närheten av passaten. Den går fint med DSGlådan och 300hk v6:an, 0-100 = 5,7 sek.
Och bra att lasta i också..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang