Medel som tar bort tjära?

Johan85 Avstängd
8 maj 2013 · 1 418 Inlägg

hangman skrev:

Melin skrev:
Finns nått som kallas kristallolja som används inom tillverkningsindustrin.
Använder detta för att tvätta av motordelar och underredsmassa bland annat, fungerar mycket bra till att tvätta bort tjära från bilen också.

Vart köper du Kristalolja ? Det är totalt livsfarligt trodde det var förbjudet faktiskt.

farligt men jävligt bra:) och så farligt kan det inte ha vart heller då ja måånga gånger haft händerna i det när man tvättat grejer och ja är inte död eller har konstiga händer på något vis:)
till skillnad från dagens skit grejer som luktar farligt men löser skit lika bra som diskmedel:S

hangman
8 maj 2013 · 2 174 Inlägg

Johan85 skrev:

hangman skrev:

Melin skrev:
Finns nått som kallas kristallolja som används inom tillverkningsindustrin.
Använder detta för att tvätta av motordelar och underredsmassa bland annat, fungerar mycket bra till att tvätta bort tjära från bilen också.

Vart köper du Kristalolja ? Det är totalt livsfarligt trodde det var förbjudet faktiskt.

farligt men jävligt bra:) och så farligt kan det inte ha vart heller då ja måånga gånger haft händerna i det när man tvättat grejer och ja är inte död eller har konstiga händer på något vis:)
till skillnad från dagens skit grejer som luktar farligt men löser skit lika bra som diskmedel:S

Vart går det köpa???

Johan85 Avstängd
8 maj 2013 · 1 418 Inlägg

hangman skrev:

Johan85 skrev:

hangman skrev:

Vart köper du Kristalolja ? Det är totalt livsfarligt trodde det var förbjudet faktiskt.

farligt men jävligt bra:) och så farligt kan det inte ha vart heller då ja måånga gånger haft händerna i det när man tvättat grejer och ja är inte död eller har konstiga händer på något vis:)
till skillnad från dagens skit grejer som luktar farligt men löser skit lika bra som diskmedel:S

Vart går det köpa???

går inte köpa längre för det va miljöfarligt som allt annat bra men ja har mer än 120liter kvar hemma:) utmärkt att ha i smådels tvättar och dra på lite under list på bilen efter vintern:)

hangman
8 maj 2013 · 2 174 Inlägg

Johan85 skrev:

hangman skrev:

Johan85 skrev:

farligt men jävligt bra:) och så farligt kan det inte ha vart heller då ja måånga gånger haft händerna i det när man tvättat grejer och ja är inte död eller har konstiga händer på något vis:)
till skillnad från dagens skit grejer som luktar farligt men löser skit lika bra som diskmedel:S

Vart går det köpa???

går inte köpa längre för det va miljöfarligt som allt annat bra men ja har mer än 120liter kvar hemma:) utmärkt att ha i smådels tvättar och dra på lite under list på bilen efter vintern:)

Jo, men bra att du rekommenderar sånt som inte ens går köpa..

skulle gärna köpa en liter...

Johan85 Avstängd
8 maj 2013 · 1 418 Inlägg

hangman skrev:

Johan85 skrev:

hangman skrev:

Vart går det köpa???

går inte köpa längre för det va miljöfarligt som allt annat bra men ja har mer än 120liter kvar hemma:) utmärkt att ha i smådels tvättar och dra på lite under list på bilen efter vintern:)

Jo, men bra att du rekommenderar sånt som inte ens går köpa..

skulle gärna köpa en liter...

va inte jag som rekommenderade från början:)
men hör runt på lite gamla verkstäder och annat dom kan nog ha:)
men ja jag varnar för att gummilister inte gillar det:P

germ424
11 maj 2013 · 267 Inlägg
rostskyddsmålare
Johan85 Avstängd
11 maj 2013 · 1 418 Inlägg

germ424 skrev:
http://www.stokoskincare.com/c-21-cupran-special.aspx

verkar va tvål?

loudness
11 maj 2013 · 4 554 Inlägg

jag drog av firmabilen med cellulosaförtunning blandat med lite vatten, de släppte fort kan ja lova och ja lacken klarade sig med helt rent blev den tongue ..

Johan85 Avstängd
11 maj 2013 · 1 418 Inlägg

loudness skrev:
jag drog av firmabilen med cellulosaförtunning blandat med lite vatten, de släppte fort kan ja lova och ja lacken klarade sig med helt rent blev den tongue ..

akta sig för sånt på gamla bilar:P

loudness
11 maj 2013 · 4 554 Inlägg

Johan85 skrev:

loudness skrev:
jag drog av firmabilen med cellulosaförtunning blandat med lite vatten, de släppte fort kan ja lova och ja lacken klarade sig med helt rent blev den tongue ..

akta sig för sånt på gamla bilar:P

ja de är nog helt på egen risk:P jag hade inte tålamod för att gnugga så tog en vända i garage och hällde på allt som kom i min väg som skulle kunna funka och ja de va inte många sekunder innan de va rent..

germ424
13 maj 2013 · 267 Inlägg

Johan85
japp något liknande, använder det på jobbet, målar med epoxy o polyretaner dagligen, det e helt grym produkt... andas inte in det för mycket, man börjar hosta som fan

rostskyddsmålare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang