Problem med öppen dump, Audi A4

fluppidupp ...
6 juni 2013 · 757 Inlägg

mittonen skrev:
Hur är de med rx-7an du har? Förstör motor med trimning ? Din bil du gör vad du vill med den. Ingen annan har med o göra vad du gör med din bil. Han frågade en sak o ville nog ha ett svar om det han viste att lmm kan ta stryk men nog fan måste du börja med att han inte ska göra de . Han vill o han kommer nog fortsätta med de med.

skillnaden är att jag vet vad jag håller på med med min bil tongue jag trimmar den för ett annat ändamål. hade jag haft en originalbil med LMM och återcirkulerande dump original så hade jag aldrig och då menar jag aldrig monterat en öppen dump och öppet filter. btw så har sjuan inget filter alls wink och öppen dump men jag har heller ingen LMM. så du kan lämna ute det ur diskussionen. bygger motorer själv så tongue jobbar som mekaniker osv. man läser på ordentligt innan man gör någonting utanför boxen.

har en bmw e39 som brukis. LMM där och använder inte sportluftfilter. haft en A3 1,8T med steg 3, inget sportluftfilter där eller öppen dump. lupo med ihopkok av flera motorer, inget öppet filter där.

i hans fall handlar det om att vi säger till honom att det inte är någon bra ide, men han skiter i det. sure det är hans bil men då borde han just ta åt sig om 98% säger att man inge ska köra öppen dump på dom där bilarna.

precis som it_mutt skrev så hade biltemas bromsbelägg inneburit att oken blir förstörda så hade jag sagt samma sak smile

sen här drar jag en linje för lite halvt offtopic men bra för er att läsa
---------------------------------------------------------------------------------------------

3e part är lite olika beroende på 3e part. det finns ju original, 3e part och sen så kinaskräp. det man måste skilja på. 3e part kan vara brembo, carbotech osv på bromsbelägg och så har vi kinesiska linglongmärken med namnet typ super ultra lowgnlife sproty brenbo racepads (observera stavfelen som är med flit). tror ni själva att kinapryttlarna är bättre eller lika bra? stora tillverkare som lagt ner multum på att utveckla produkter och därigenom behöver sälja dom till de priser vi har idag (dels är dom dyra pga hög skatt i sverige). sen så kopierar kineserna grejerna men med mycket sämre kvalitet och livslängd. men bara för att snålk*kar inte vill lägga pengar på kvalitet och sponsra ytterligare kinaimport.

kan dra ett riktigt praktexempel när det kommer till kinaskräp. om du slår ut en tand, går till tandläkaren och så får du ett kostnadsexempel på 10.000kr. du tänker då att du kommer  få en custom made tand här som är gjort här i sverige med hög kvalitet och inga farliga ämnen. då kommer tandläkaren  inte säga någonting om att han (inte alla som gör det men en hel del gör det) köper sina tänder ifrån kinesiska laboratorier som är dålig passform, dålig färgåtergivning, farliga ämnen och dålig hållbarhet. sen sätter du i en sån tand i din mun. 6 månader senare biter du sönder den och behöver få den lagad. tandläkaren kliar sig i huvudet och måste kontakta ett svenskt labb som ska försöka laga den. men han får avslag att det inte går för att det finns ingen koll på vad det är för ämnen i din tand osv. känns det bättre då att tandläkaren hade fått betala lite mer för en riktig tand på en gång och sluppit det problemet? ja det tycker iaf jag. man ska betala för kvalitet.

tycker du att ica och coops "bagerier" är kanon? bakeoff där kanelbullar blir stenhårda på 3 minuter? saknar du aldrig ett riktigt konditori eller slaktare för att köpa fina produkter? nej för du har valt bort allt sånt för att spara ett par kronor. för du hellre vill ha mer pengar till lysande växelspaksknoppar och blåa aluminiumpedaler som egentligen är gjorda i plast tongue

Senast redigerat av robzter (6 juni 2013)

mittonen
6 juni 2013 · 99 Inlägg

it_mutt skrev:

mittonen skrev:
De är ju fel för de är inte original ? Är de inte orginal så är de ju fel

Inte från min sida.

Det jag motsätter mig är risken att förstöra något. Hade, i ditt exempel, Biltemas belägg inneburit en rätt hög risk att förstöra bromsoken, så hade jag iaf sagt samma sak där.

Så, för mig handlar det inte om att det måste vara original, utan att det ska göras "rätt".

Sen original vs 3e part, ja, det beror på hur det ser ut i "kvalite/hållbarhet" vs "pris". Men, det är för min del.

Ska man vara exakt så är bara original delar rätt.

it_mutt Avstängd
6 juni 2013 · 10 388 Inlägg

mittonen skrev:

it_mutt skrev:

mittonen skrev:
De är ju fel för de är inte original ? Är de inte orginal så är de ju fel

Inte från min sida.

Det jag motsätter mig är risken att förstöra något. Hade, i ditt exempel, Biltemas belägg inneburit en rätt hög risk att förstöra bromsoken, så hade jag iaf sagt samma sak där.

Så, för mig handlar det inte om att det måste vara original, utan att det ska göras "rätt".

Sen original vs 3e part, ja, det beror på hur det ser ut i "kvalite/hållbarhet" vs "pris". Men, det är för min del.

Ska man vara exakt så är bara original delar rätt.

Gäller som sagt inte för min del, så länge det inte förstör något så bryr jag mig inte. Och det är just "förstörande"-biten vi pratar om här.

Och inte heller när det gäller vissa reservdelar (åter igen; finns förstärkta framvagnar från 3e part, som då är mer hållbara än audi original.)

Men det är väl då, igen, inte det det handlar om, utan om att det görs på fel sätt.

Senast redigerat av it_mutt (6 juni 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Germax
6 juni 2013 · 12 086 Inlägg

knugen91 skrev:
kan du inte klaga lite mer till en som inte kan hjälpa de pga att jag har adhd grov dyslexi och har blivit behandlad som skit i skolan så snälla bara forsätt eller skit i att skriva något överhuvudtaget

Dyslexi my ass.. Lärde du dig inte meningsuppbyggnad och styckesindelning i skolan?

Teddie-banan
6 juni 2013 · 28 Inlägg

palla läsa allt vad ni har skrivigt ingen av er har svar på min fråga.
min dumpventil vill inte öppnas som den ska men jag har redan fått reda på vad man kan göra om inte de funkar så ska jag köpa en ny antagligen en hybrid i såfall.
original katten som sitter på nu skiter jag i för jag ska köpa en ny racekatt sen o de har tydligen ingen fattat här och en lmm kan man hitta billigt på internet sen om den e ny eller begagnad e skit samma bara den funkar.
och att dra upp min gamla växelknopp som jag hade på bilen innan fattar jag inte varför ni gjorde vad har den med saken att göra haha den va bara en rolig sak. jag håller på att fixar med bilen nu med att ta bort gammal onödig styling eller vad man ska kalla de och jag letar efter någon billig o bra lackerare som kan lacka min vinge och dom svarta läpparna runt om bilen sen vet jag inte om jag ska köpa nya framskärmar så jag kan få på mina angeleyes eller om jag ska kapa blinkers fästena och laga den lilla rosten där e på dom som sitter på nu.
och för he-vete bry er inte om min stavning jag har papper på min dyslexi och adhd om där e någon som vill se och skolan har jag knappt gått i allt jag lärde mej då va att typ skolka för jag blev behandlad som skit o fick ingen hjälp.
och till alla som bara klagar och inte svarar på den frågan som jag frågade skaffa er ett liv förf-n ni e ju helt jä-la blåsta lär er kolla vad frågan e innan ni börjar skriva något. jag sa ju att jag redan vet allt som kan hända varför fortsätter ni böla då de e min bil och min huvudvärk varför bryr ni er då.
jag e ute efter pys ljudet och tyckte inte de räckte med öppet filter och ska jag va helt ärlig bilen e en gammal 96a och har gått 26000 mil om den hade varit nyare o inte gått så långt så hade jag aldrig satt på en öppen dump.

Mack Forum- och sitemoderator
6 juni 2013 · 26 155 Inlägg

knugen91 skrev:
palla läsa allt vad ni har skrivigt ingen av er har svar på min fråga.
min dumpventil vill inte öppnas som den ska men jag har redan fått reda på vad man kan göra om inte de funkar så ska jag köpa en ny antagligen en hybrid i såfall.
original katten som sitter på nu skiter jag i för jag ska köpa en ny racekatt sen o de har tydligen ingen fattat här och en lmm kan man hitta billigt på internet sen om den e ny eller begagnad e skit samma bara den funkar.
och att dra upp min gamla växelknopp som jag hade på bilen innan fattar jag inte varför ni gjorde vad har den med saken att göra haha den va bara en rolig sak. jag håller på att fixar med bilen nu med att ta bort gammal onödig styling eller vad man ska kalla de och jag letar efter någon billig o bra lackerare som kan lacka min vinge och dom svarta läpparna runt om bilen sen vet jag inte om jag ska köpa nya framskärmar så jag kan få på mina angeleyes eller om jag ska kapa blinkers fästena och laga den lilla rosten där e på dom som sitter på nu.
och för he-vete bry er inte om min stavning jag har papper på min dyslexi och adhd om där e någon som vill se och skolan har jag knappt gått i allt jag lärde mej då va att typ skolka för jag blev behandlad som skit o fick ingen hjälp.
och till alla som bara klagar och inte svarar på den frågan som jag frågade skaffa er ett liv förf-n ni e ju helt jä-la blåsta lär er kolla vad frågan e innan ni börjar skriva något. jag sa ju att jag redan vet allt som kan hända varför fortsätter ni böla då de e min bil och min huvudvärk varför bryr ni er då.
jag e ute efter pys ljudet och tyckte inte de räckte med öppet filter och ska jag va helt ärlig bilen e en gammal 96a och har gått 26000 mil om den hade varit nyare o inte gått så långt så hade jag aldrig satt på en öppen dump.

Tack för punkterna i alla fall..

Edit: Och om jag går tillbaka i tråden så ser jag på flera ställen där folk har skrivit tips om vad du kan göra..så..vad är problemet?

Senast redigerat av Mack (6 juni 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
torpis Forummoderator
6 juni 2013 · 10 572 Inlägg

knugen91 skrev:
palla läsa allt vad ni har skrivigt ingen av er har svar på min fråga.

Jodå, du har fått svar.

knugen91 skrev:
jag köpa en ny antagligen en hybrid i såfall.

Det kommer fortfarande inte fungera...

knugen91 skrev:
och för he-vete bry er inte om min stavning jag har papper på min dyslexi och adhd om där e någon som vill se och skolan har jag knappt gått i allt jag lärde mej då va att typ skolka för jag blev behandlad som skit o fick ingen hjälp.

Dyslexi för all del, men man behöver inte bete sig som ett ollon för det och hänvisa till sina papper.  Man beter sig som folk oavsett om man kan stava eller inte, annars har man inte på forumet att göra - enkelt!

låser här

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang