Trött på "oseriösa" säljare på blocket

VictorW Medlem 34530
16 april 2007 · 908 Inlägg

Tänkte skaffa nya fälgar till 9-5:an, så jag går ut på blocket och kollar runt lite. Hittar några fälgar som jag ringer på, men tyvärr så är de sålda sen mellan 2 och 5 dar tillbaka !!! Det är ju inget att hetsa upp sig över wink

Fortsätter att leta, har ingen större tur för många är redan sålda. Nu kommer jag till det som jag retar mig på. Att man inte får tag i den person som lagt ut annonsen, trots att det bara är någon eller några timmar sedan den lagts ut på blocket. Man försöker nå dessa personer i någon eller några dar utan ett livstecken från dem, till slut så skiter man i det. Trots att man gärna vill ha fälgarna sad

Ska det vara så svårt att skicka ett mail, sms eller svara på telefonen och säga att de är sålda mad Vill  de inte ha en massa samtal trots att fälgarna är sålda, så kan man väl plocka bort annonsen eller...roll

Kanske är lite gnällig, men det känns ju lite surt att ringa på fälgar som redan är sålda.

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
GurraG INGET ANNAT!!
16 april 2007 · 1 725 Inlägg

förstår dej helt klart att du blir irriterad

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 april 2007 · 4 529 Inlägg

likadant innan jag köpte min BMW
hittade en i närheten av mig fösökte nå han i 3 dagar sen hade han lämmnat ett medelande på sin mobil att han byt nummer och jag skrev upp nummret han sa och ringde men ingen svarade
försökte att få tag i han nästan en vecka innan jag gav upp och fick åka ca 15 mil å köpa den jag har nu istället
blir så less på sådana försäljare hmm

Ha de bra
// Viktor

Senast redigerat av Team-Adolfsson (16 april 2007)

mebben Troligen galen...
16 april 2007 · 567 Inlägg

Ibland undrar man helt klart hur säljare tänker, när jag annonserar saker tar jag bort annonsen när varan är såld, jag försöker ha telefonen på mer än vanligt så att man inte ska missa ev. spekulanter.

När folk ringer på mina annonser försöker jag vara trevlig och tillmötesgående för att få till en snabb och trevlig affär.

Men alla verkar inte ha samma strategi, är man så ointresserad av det man säljer har jag svårt att tro att säljaren tagit väl hand om det han säljer och då får han gärna behålla grejorna enligt min mening...

AudiS LicensSvetsare
16 april 2007 · 280 Inlägg

Det är ungefär lika kul som oseriösa köpare, ringde otroligt många sista priset kompisar när jag sålde min 730. Ringer och bjuder en 1/3 av ett redan lågt pris och säger att dom kommer med en gång om dom får det till det priset...

Förövrigt så håller jag med trådskrivaren.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
master_lars
16 april 2007 · 1 172 Inlägg

När jag har sålt saker på blocket så kanske man inte alltid kunnat svara, men sen när man är klar med det man var upptagen med tidigare så ringer man väl självklart upp den som ringt??? eller? Jag gör det iaf, hör inte det till vanligt telefonvett??? Sen om vederbörande inte svarar så är det ju upp till den personen..

Turbo_Diezel
16 april 2007 · 93 Inlägg

håller med dig. klart man blir irriterad på sånt.

Anonymust
16 april 2007 · 136 Inlägg

Jag är väldigt glad att han som lade ut en suddig bild på en Previa 4WD hade ett telefonnummer som inte var aktivt. Annonsen hade varit ute i minst tre veckor. Jag skickade förstås ett sms för att se vem som äger bilen, sen hitta.se, och där finner jag ett nytt nummer.
Han svarar och sen är resten historia. Jag är grymt glad att han inte gick att få tag på, för det betyder att rätt person fick bilen, och inte någon annan (än mig).

Kanske det finns en mening bakom allt strul, tänk på allt som vi lär oss. Problemlösning, tålamod, vemod, ilska, kärlek och allt sånt.

Men, ibland måste saker och ting flyta på som smort, annars vore livet ett h*lvete!
Hoppas du får ett par fälgar som är som gjorda för just dig, när tiden är rätt (och priset osv osv.)

mr_persiano *GULAN*
16 april 2007 · 647 Inlägg

Hej:

Hamnade i en situation i lördags. Jag hittade en Opel corsa som jag tänkte ha som andra bil.
Jag ringer killen och han säh att bilen är kvar och han säger att jag är förste man som ringer. Han bodde lite utanför borås och jag bor i Göteborg. Iallafall så fråga jag lite info om bilen och den verkade vara bra. Så jag säger till han att jag vill kolla på den och att jag är jätte intresserad. Så sa han okii när kommer du då sa jag om ungefär 2 timmar. Då ville han ha mitt mobilnummer ifall. Så jag hittade nån som kunde åka med mig så att vi kunde hämta bilarna. Åker från Göteborg och när jag kom till borås så ringde jag han och sa att jag är nu i borås och börjar närma mig. Sen när jag började närma mig han så ringde jag honom för att får yterliggare vägbeskrivning och då säger han till mig att det är några som redan testkör bilen. Då fråga jag han ifall han hade sagt till dom att jag var första man och att jag var intresserad. Då säger han nej den som vill ha bilen och kommer först får den. Och sen helt plötsligt säger nån i bakgrunden att "VI TAR DEN". Och då lägger han på luren i örat på mig. Då blev jag rasande och ringde han igen och då säger han till mig ring inte mig för bilen är såld och helt otrevlig sen lägger han på luren igen. Sen skickade jag ett mess till han eftersom han inte svarade mer när jag ringde och i det messet skrev jag allt ilska jag hade.

Det roliga var att jag istället Tröst shoppa i borås. Mådde lite bättre efter det. Men såna typer hatar jag. För jävligt.

VictorW Medlem 34530
16 april 2007 · 908 Inlägg

Tellyehmaak skrev:
Jag är väldigt glad att han som lade ut en suddig bild på en Previa 4WD hade ett telefonnummer som inte var aktivt. Annonsen hade varit ute i minst tre veckor. Jag skickade förstås ett sms för att se vem som äger bilen, sen hitta.se, och där finner jag ett nytt nummer.
Han svarar och sen är resten historia. Jag är grymt glad att han inte gick att få tag på, för det betyder att rätt person fick bilen, och inte någon annan (än mig).

Kanske det finns en mening bakom allt strul, tänk på allt som vi lär oss. Problemlösning, tålamod, vemod, ilska, kärlek och allt sånt.

Men, ibland måste saker och ting flyta på som smort, annars vore livet ett h*lvete!
Hoppas du får ett par fälgar som är som gjorda för just dig, när tiden är rätt (och priset osv osv.)

Försökte spåra en av de senare säljarna, men med ett förnamn, ett oregistrerat kontantkort och en bild på fälgarna så var det tyvärr omöjligt wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
falloutboy
17 april 2007 · 1 723 Inlägg

Jag försökte få tag på en säljare på Blocket. Blev nästan lite stalker-varning över det hela. Ringde konstant o ch lämnade meddelande under 2 dygn. Annonsen var sen borta utan att man ens fått prata med säljaren. Gaaah!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang