10170
Sök

Hur mycket sparar man på att köra Golf Mk3 istället för en Golf Mk4?

ich
13 juni 2013
Trådstartare
Jag har bestämt mig. Efter sommaren blir det till att ha en Golf från 90-talet. GTIn skall rostbehandlas i höst. Så jag kommer köra med GTIn fram tills oktober och sen ställer jag av den så att jag kan rostbehandla den under och på framvagnen samt fräschas upp lite (bättras på med bl.a nytt eblem bak, fräscha GTI fälgar osv). Så därför behöver jag en bil att köra med fram tills sommaren kommer 2014.

Hur mycket billigare blir det att ha en Golf trea än en Golf fyra? Om man räknar på helheten. Dvs inköpspris, bensinpengar, försäkring (om jag köper en Golf 4 blir det helförsäkring, om jag köper en 3:a blir det enklaste försäkring).

6 019 Inlägg
14 juni 2013
Det blir nog flera tusen billigare med en MK3 istället för en MK4, och när du ändå bara ska ha bilen ett år så skulle jag rekommendera en fräsch MK3.
Bränsleförbrukning ligger de nog ganska lika på, men beror ju såklart på vilken motor som sitter i bilen.

Inköpspriset skiljer ju ganska stort, en fräsch MK3 går på ca 10-15k och e fräsch MK4 går på runt 25-40k beroende på årsmodell.

Sök