Fundering: Hjälpa till som Bärgare med Biltransport

Zorz Touch by U
20 juni 2013 · 910 Inlägg

Hej,

Har en biltransport med Vinsch som skulle kunna tjänstgöra som bärgare för lättare krockar eller fordon som står stilla.

Så jag undrar om det finns något sätt eller något företag som kanske behöver extra hjälp i form av Jour eller liknande? Alltså att man kan hjälpa till på Gatorna kring Stockholm att få bort bilar som har krockat, punktering eller som behöver starthjälp m.m.

Finns det något sätt att smidigt hyra ut sig själv eller att vara med i någon förening som behöver lite extra hjälp?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tacksam för alla svar smile

Mvh

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Salzor
20 juni 2013 · 27 Inlägg

Tja robin.

Kompisen kanske ska köpa en BMW i jönköping? inget du kan tänka dig. Betalt såklart!

Zorz Touch by U
20 juni 2013 · 910 Inlägg

Salzor skrev:
Tja robin.

Kompisen kanske ska köpa en BMW i jönköping? inget du kan tänka dig. Betalt såklart!

Absolut! Hjälper alltid till smile

Det ajg tänkte med inlägget var att man kan köra för något företag och bli inringd av dom när det står någon längsvägen smile
Alltså som en extra kul grejj smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Salzor
20 juni 2013 · 27 Inlägg

Jo fattar winkwink

Bra idé !

Morrian
22 juni 2013 · 157 Inlägg

Du får kontakta olika förtag som håller på med det! Men des värre tror jag det kan bli lite knepigt pga att dom vill oftast att mannska ha erfarenhet olila utbildningar sen vill många ha sina egna bilar och sommartid så har dom inte så mycket som en vinterdag när det kommer massa snö m.m om du förstår vad jag menar? då kan det kanske gå att få nåt extra. Men ring runt och kolla :-)

Brådhis * Voff voff *
22 juni 2013 · 10 278 Inlägg

Om du ska hyra ut dig och din bil, dvs utföra transporter mot betalning, måste du ha trafiktillstånd. Har du detta? Utan det lär inget seriöst företag hyra in dig.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
gamlingen
22 juni 2013 · 5 198 Inlägg

Brådhis skrev:
Om du ska hyra ut dig och din bil, dvs utföra transporter mot betalning, måste du ha trafiktillstånd. Har du detta? Utan det lär inget seriöst företag hyra in dig.

//Brådhis

Inte bara det,,utan även försäkringar,,,jag skulle nog inte släppa min bil för transport utan försälringar

Zorz Touch by U
22 juni 2013 · 910 Inlägg

gamlingen skrev:

Brådhis skrev:
Om du ska hyra ut dig och din bil, dvs utföra transporter mot betalning, måste du ha trafiktillstånd. Har du detta? Utan det lär inget seriöst företag hyra in dig.

//Brådhis

Inte bara det,,utan även försäkringar,,,jag skulle nog inte släppa min bil för transport utan försälringar

Hmm.. Det är så sant som ni säger det. Men med lite tur (om det finns företag som behöver folk) så kan man ju självklart se till att fixa fram försäkringar och tillstånd.

Någon som även har koll på hur man skaffar tillstånd och de tillhörande papper man behöver?

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Caffe
22 juni 2013 · 1 436 Inlägg

Fprobban skrev:

gamlingen skrev:

Brådhis skrev:
Om du ska hyra ut dig och din bil, dvs utföra transporter mot betalning, måste du ha trafiktillstånd. Har du detta? Utan det lär inget seriöst företag hyra in dig.

//Brådhis

Inte bara det,,utan även försäkringar,,,jag skulle nog inte släppa min bil för transport utan försälringar

Hmm.. Det är så sant som ni säger det. Men med lite tur (om det finns företag som behöver folk) så kan man ju självklart se till att fixa fram försäkringar och tillstånd.

Någon som även har koll på hur man skaffar tillstånd och de tillhörande papper man behöver?

Att ha massa tillstånd och försäkringar blir dyrt. Det skulle väl vara om folk vet om att man finns och att man sedan kör svart.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
NSS207
22 juni 2013 · 514 Inlägg

Trafiktillståndet är riktigt dyrt har jag för mig, kanske lite ovärt om du bara ska köra med kärra smile

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Lunden89
23 juni 2013 · 223 Inlägg

:Dtraffiktillstånd är svårt och ta det är 3delkurser som man tar på vägverket kostar även en slant 14 har jag för mig samt så ska man väl ha ykb för att få köra yrkesmässig mvh

audi s4 450nm e mums
Volkswagen beach buggy "Dirty" (1970)
Dodge aspen special edition "gjutgärn racing" (1977)
Zorz Touch by U
23 juni 2013 · 910 Inlägg

NSS207 skrev:
Trafiktillståndet är riktigt dyrt har jag för mig, kanske lite ovärt om du bara ska köra med kärra smile

Okej det var ju synd att det ska vara så dyrt.. Men det är itne kärra utan en transport alltså lättLastbil smile

Lunden89 skrev:
:Dtraffiktillstånd är svårt och ta det är 3delkurser som man tar på vägverket kostar även en slant 14 har jag för mig samt så ska man väl ha ykb för att få köra yrkesmässig mvh

Aa det är lite väl för att finnas tillgänglig.. Får bli att hjälpa polare runtom i trakten att plocka upp folk ur diken på vintern med Vinschen å hjälpa dom som har mitt nummer xD

Tack för svar iaf! big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juni 2013 · 17 473 Inlägg

Jag ringde till Falck och Bärningskåren(?) när jag hade min biltransport. De ringde ibland. Fick dock skaffa en svindyr försäkring. Dock ej trafiktillstånd.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-274d28b71cdb4d93bf239f99a4b97b82.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Zorz Touch by U
23 juni 2013 · 910 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Jag ringde till Falck och Bärningskåren(?) när jag hade min biltransport. De ringde ibland. Fick dock skaffa en svindyr försäkring. Dock ej trafiktillstånd.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-274d28b71cdb4d93bf239f99a4b97b82.jpg

Okej men då kanske det trots allt är värt att ringa å prata med dem och kolla upp vad försäkringen kostar smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang