Map-sensorn mäter trycket i röret in mot spjället så styrboxen tillsammans med MAT-sensorn kan räkna ut hur mycket luft som är på väg in i motorn och hur mycket bränsle som behövs.
Map-sensorn mäter trycket i röret in mot spjället så styrboxen tillsammans med MAT-sensorn kan räkna ut hur mycket luft som är på väg in i motorn och hur mycket bränsle som behövs.
ok,kan det vara den som ger mig denna felcod? Intake Air Temperature Circuit/Range Performance Problem
MAP-sensor = Manifold Absolut Pressure = mäter trycket i insuget MAT-sensor = Manifold Absolut Temperature = mäter temperaturen i insuget
Håller med dig i sak att man skall använda rätt ord för rätt sak men ofta är det samma sak. Man kombinerar MAP och MAT i samma givare.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Ok, därav att felet blev lagat trots byte av "fel" givare Kombinationsgivare kör vi på motorerna på jobbet oxo men jag visste inte att lill-Volvo använde dessa.