8368
Sök

vw golf- 92 problem

9 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Har en golf 92 som går ojämnt på tomgång när chocken släppt.? Har kollat o bytt ut alla tändningdelar .Det är ett jetronic system på bilen kan det vara det som spökar lr? det sitter en bosch modul på förgasaren:känns som det är den men är som sagt osäker.Tips tack samt eventuella pris på sådana prylar

//Janne

*GULAN*
647 Inlägg
17 april 2007
macgywer skrev:
Har en golf 92 som går ojämnt på tomgång när chocken släppt.? Har kollat o bytt ut alla tändningdelar .Det är ett jetronic system på bilen kan det vara det som spökar lr? det sitter en bosch modul på förgasaren:känns som det är den men är som sagt osäker.Tips tack samt eventuella pris på sådana prylar

//Janne

Under Centralinsprutningen så sitter det en packning. Det brukar oftast vara den som brukar gå sönder och då brukar det bli så. Annars kan det vara någon av kontakterna/kablarna som går in till centralinsprutningen som det kan vara fel på.

Hade samma problem som dig nyligen och min var svårstartad också. Jag kollade kablarna och då såg jag att en utav kablarna hade gått sönder lite den hängde på några trådar. Fixade detta och sen bytte jag packningen och det blev bra. Nu har jag köpt en Centralinsprutning från skroten som jag skall byta också. om du har mer frågor så kan du fråga mig. Har lite diverse bilder också.

9 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Visst skick mej lite bilder o info tongue

Sök