Fick räkning av missad besiktningstid

exxoritas
9 juli 2013 · 3 Inlägg

Köpte nyligen en husvagn, och han meddelade aldrig mig att han hade bokat någon besiktningstid. och idag dök ner en räkning i brevlådan om att jag hade missat den tiden.
Borde inte räkningen komma hem till honom eftersom det var han som bokade, och husvagnen stog på han under den tiden?

mvh

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 juli 2013 · 14 058 Inlägg

exxoritas skrev:
Köpte nyligen en husvagn, och han meddelade aldrig mig att han hade bokat någon besiktningstid. och idag dök ner en räkning i brevlådan om att jag hade missat den tiden.
Borde inte räkningen komma hem till honom eftersom det var han som bokade, och husvagnen stog på han under den tiden?

mvh

Var det inte så att besiktningstiden inföll efter du tagit över ägandet av husvagnen? Kan vara så!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
exxoritas
9 juli 2013 · 3 Inlägg

nopp, han hade bokat besiktning när han ägde vagnen. sen köpte jag den och vi skrev på papperna för ägarbytet. nu 3v senare fick jag räkning om missad tid.

Janken Driver
9 juli 2013 · 2 111 Inlägg

Men själva tiden för besiktningen, inföll den innan eller efter ägarbytet?. Att han hade bokat den när han ägde bilen förstår vi smile.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
exxoritas
9 juli 2013 · 3 Inlägg

den inföll den 26juni.. jag köpte den runt den runt 15onde juni smile

Andrew91
9 juli 2013 · 128 Inlägg

exxoritas skrev:
den inföll den 26juni.. jag köpte den runt den runt 15onde juni smile

Då är det nog så att det är du som ska ha kollat upp det, eftersom du var ägaren utav vagnen vid besiktningstillfället smile

Mvh André

Mobeerg carzy
9 juli 2013 · 461 Inlägg

Fick likadant igår, ringde deras kundtjänst och de krediterade fakturan. Dom kollar alltså inte vem som äger bilen, utan skickar bara till den som står som ägare när besiktningen uteblir, men var inga problem att få bort den.

Team BSG
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 juli 2013 · 14 058 Inlägg

exxoritas skrev:
nopp, han hade bokat besiktning när han ägde vagnen. sen köpte jag den och vi skrev på papperna för ägarbytet. nu 3v senare fick jag räkning om missad tid.

Ja, precis vad jag försökte komma till!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang