3126
Sök

Fy satan va sur man är på volvo nu..

Bessewisser
556 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Tja

Var till volvo i måndags och beställde nya delar till min taklucka som nu inte fungerar och inte är monterad så bilen är obrukbar tills den är lagad..

Dom ringde idag och jag var ner och hämta prylarna och när jag kom hem så såg jag att det inte passa alls! Jag fråga gubben på volvo och han sa bara "Dom där prylarna är nyare så dom är bättre".. jaja tänkte jag och åkte hem, har kollat lite saker som jag nu också behöver nytt så dom "nyare" delarna passar.. ska ner imorn och beställa dom..

Är måtligt sur nu pga att jag kör upp imorn och klarar jag kortet så vill jag så klart åka bil! men utan taklucka så kan man inte åka över 50 km/h pga att taket typ vibrerar så in i helvete..

Undrar lite hur inkompetenta volvo är igentligen.. jag sa exakt vilken bil jag har och jag gav han serie nummrena på delarna och ändå får man fel.. det var inte en ända siffra som stämmde överens med dom på orginaldelen

Ne fy fan

//SkyNard

How low

1 231 Inlägg
18 april 2007
Tacka vet jag mitsubishi wink

Mitt projekt: Evo III

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2007
Fan vilken otur du måste ha haft. Ett av skälen om jag skulle köpa en volvo skulle vara att få handla hos dom...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 297 Inlägg
18 april 2007
Det finns inkompetenta människor överallt.

Bessewisser
556 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Mm idag beställde han "nya" delar för han såg nu att det var ett helt annat chassi nr på min bil så dom där delarna jag fick skulle inte passa alls

//Skynard

How low

237 Inlägg
19 april 2007
Idioter finns de överrallt....

Världens Häftigaste....De E Jag de...

390 Inlägg
19 april 2007
Det är alltså din Volvohandlare som är kass, kanske bara den personen du haft att göra med tom. Inte hela satans Volvo som är sopor bara för att det där blev fel.
Tråkigt det strular, finns människor som gör misstag ibland.
Hoppas du får ordning på det och lycka till med kortet!
Senast redigerat av airam (19 april 2007)

1 233 Inlägg
19 april 2007
Kan tänka mig att det inte är billigt heller att handla på volvo Original, de tar ju 200:- för en ciggtändararmatur, exakt samma som finns på biltema för 29:-

Antar att du handlade på Bilia? De har ju varit lite i blåsväder, iaf här nere i sthlm..

289 Inlägg
19 april 2007
master_lars skrev:
Kan tänka mig att det inte är billigt heller att handla på volvo Original, de tar ju 200:- för en ciggtändararmatur, exakt samma som finns på biltema för 29:-

Antar att du handlade på Bilia? De har ju varit lite i blåsväder, iaf här nere i sthlm..

På vilket sätt har dom varit i blåsväder?? *nyfiken*

1 233 Inlägg
19 april 2007
Gatzone skrev:
master_lars skrev:

Alla bilar som har servats eller reparerats på bl.a Bilia i Segeltorp har inte reparaerats med Volvo originaldelar, utan piratdelar, dock har man tagit betalt för originaldelar som man inte monterat.. Man har även slarvat vid service och inte gjort annat än att byta olja och oljefilter.
Nu senast fick ja höra av en god vän som har ett åkeri som är bundet till PEX, att hans Renault Kangoo hade rasat, kamremen hade gått av, dock var den bytt för 220 mil sedan på Bilia i Segeltorp enligt räkningen... Det visade sig att Bilia i Segeltorp inte bytt kamremen. Kan inte förstå hur man kan göra så mot sina kunder...

Min mor hade en Renault Clio för ett tag sedan, den var inne på sevice på Bilia i segeltorp, enligt räkningen vi fick hem så hade man bytt tändstift, olja, oljefilter, luftfilter m.m.
Jag gjorde en närmare kontroll, och man hade inte bytt luftfilter eller tändstift, bara att åka tillbaka till verkstaden och reklamera...

Så alla ni som äger en Volvo eller Renault, passa er för Bilia i Segeltorp..

289 Inlägg
19 april 2007
master_lars skrev:
Gatzone skrev:
master_lars skrev:

Alla bilar som har servats eller reparerats på bl.a Bilia i Segeltorp har inte reparaerats med Volvo originaldelar, utan piratdelar, dock har man tagit betalt för originaldelar som man inte monterat.. Man har även slarvat vid service och inte gjort annat än att byta olja och oljefilter.
Nu senast fick ja höra av en god vän som har ett åkeri som är bundet till PEX, att hans Renault Kangoo hade rasat, kamremen hade gått av, dock var den bytt för 220 mil sedan på Bilia i Segeltorp enligt räkningen... Det visade sig att Bilia i Segeltorp inte bytt kamremen. Kan inte förstå hur man kan göra så mot sina kunder...

Min mor hade en Renault Clio för ett tag sedan, den var inne på sevice på Bilia i segeltorp, enligt räkningen vi fick hem så hade man bytt tändstift, olja, oljefilter, luftfilter m.m.
Jag gjorde en närmare kontroll, och man hade inte bytt luftfilter eller tändstift, bara att åka tillbaka till verkstaden och reklamera...

Så alla ni som äger en Volvo eller Renault, passa er för Bilia i Segeltorp..

Ja okej, som tur är så heter min Volvoåterförsäljare något helt annat, och dessutom så har jag inte haft något problem med dem än så länge under mitt volvoägande i 9 månader!

M;en det är som du säger förjävligt att dom gör så, speciellt med tanke på vilket stort företag dom skadar ryktet på... Men nu när jag tänker efter, var det inte flera verkstäder som dom gjorde olika tester med i programmet plus för något/några år sedan?

1 233 Inlägg
19 april 2007
Stämmer, har för mig att VW var inblandad i den härvan. Enligt mig skall man kunna lita på en auktoriserad verkstad till 110%!

Men men nu skall jag inte kapa tråden för Skynard

med lem
1 147 Inlägg
19 april 2007
att du inte byter delarna då bara? eller om du ändå inte kan köra med öppen lucka så kan du ju lika gärna svetsa igen den...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 877 Inlägg
19 april 2007
master_lars skrev:
Stämmer, har för mig att VW var inblandad i den härvan. Enligt mig skall man kunna lita på en auktoriserad verkstad till 110%!

Men men nu skall jag inte kapa tråden för Skynard

tror man aldrig kommer att kunna lite på dom stora märkesverkstäderna

då tror jag man kan lite mer på dom små verkstäderna att dom verkligen gör det dom ska göra på bästa sätt

för bilia är det skitsamma med lite reklamationer för dom tjänar endå in det på alla blåsningar

medans 1missnöjd kund hos den där lilla lokala verkstaden gör att den kan gå omkull

Kör fort så hinner inget hända...

Rallyförare
1 075 Inlägg
19 april 2007
Enligt en undersökning så fuskar 100% av dom AUKTORISERADE verkstäderna i Stockholm. Bland annat genom påhittade fel, ocker räkningar och annat fibbel.
Källa: TV3´s Insider (videobevis) samt en polare som har bilverkstad och som tagit emot flera bilar från bl.a Peugeot där det har haglats med påhittade fel.
Bl.a en 406:a som skulle gå på 35000:- att laga enligt Peg men som i själva verket kostade 3500:- att laga. Massvis med påstådda fel som visade sig vara rena lögner!

Vänd dig till en mindre verkstad "max 5 anställda där verkstadsägaren är med och mekar" som inte är auktoriserad så är risken mycket mindre att du blir lurad.

MVH / Johan

509 Inlägg
19 april 2007
hur gick det med kortet?

Living in the fastlane
128 Inlägg
19 april 2007
Köp Saab istället;) hehe ne men lycka till med kortet!

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 april 2007
jag brukar lämna in min volvo på  bilia här i norrtälje och har aldrig haft nå problem för i en liten ort så brukar dom  vara bättre på att göra bra i från sig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök