Fastna på farthinder med skänkt bil.

Muttley
18 augusti 2013 ·

KHRacing skrev:
Ang topic:

Om man som jag har en ORGINAL bil, men endast en enda storlek lägre på profilen på
framhjulen. 50 istället för 55, & fastnar/skrapar sönder fronten - vems är ansvaret då ?

De är alltid du som har ansvar för din bil. Vare sig den skrapar i med original hjul eller inte.  Jag skrapar i för de mesta med passat från 2012.   
Så de är lite långsökt och söka ersättning av kommun och så för bulor.   smile

Iam2fast4U
18 augusti 2013 · 1 534 Inlägg

Norrköping som har farthinder varannan meter där får man verkligen planera körningen, betonghinder (klumparna mitt i vägen) kommer jag ej över, men vanliga farthinder är inga problem om man smyger över

BMW E34 "538" (1990)
baltis
19 augusti 2013 · 1 948 Inlägg

i 9 fall av 10 så tycker jag det verkar som att det är avgassystemet som tar i farthinder... haft några låga bilar som har skrapat i hinder även när man sneddat...
Har nu en bil som är lägre än alla tidigare, den tar aldrig i (helt slät under...).

KHRacing
19 augusti 2013 ·

tkd_rille skrev:

KHRacing skrev:
Ang topic:

Om man som jag har en ORGINAL bil, men endast en enda storlek lägre på profilen på
framhjulen. 50 istället för 55, & fastnar/skrapar sönder fronten - vems är ansvaret då ?

De är alltid du som har ansvar för din bil. Vare sig den skrapar i med original hjul eller inte.  Jag skrapar i för de mesta med passat från 2012.   
Så de är lite långsökt och söka ersättning av kommun och så för bulor.   smile

haha ne det var inte så jag tänkte, menade att det måste finnas normer för hur fartbulor får byggas, med vinklar, bredder hgöjder osv. De i Helsingborg skall jag ta & fotografera imorrn o visa.

GurraG INGET ANNAT!!
19 augusti 2013 · 1 725 Inlägg

Vissa farthinder byggs långt ifrån rätt! För något årsen byggde dom gupp upp och ner för en gårdsgata för att sänka hastigheten, och så gott som alla klagade på dom då original bilar faktiskt gick sönder. Men det hände inget förrens det faktiskt visade sig att bussarna, ja ni läste rätt. Länstrafiksbussarna hängde sig på hindrerna och då var kommunen jävligt snabba på att bygga om dom

-stoffe-
19 augusti 2013 · 1 271 Inlägg

Vet att en i Oskarshamn för länge sen fick kommunen att både bygga om och betala skadestånd då en bil gick sönder. De var en detomaso pantera (stavningen) men inte säkert de är sant bara vad jag hört folk säga

saftarN
19 augusti 2013 · 249 Inlägg

Tror jag skrapat under en gång med min golf. (fastnade dock i garageuppfarten när jag sänkte den så nu får den stå ute och skämmas få jag inte kommer in igen, vägra höja!)  Läppen fram däremot får äta asfalt och grus varje dag:) är väl ca 3cm under som lägsta punkt och läppen är typ 1,5cm.

keep calm and let it scrape
mattish
19 augusti 2013 · 29 Inlägg

TS är från Finland, iaf från början...

EDIT: Anledning till stavningen kanske..

Senast redigerat av mattish (19 augusti 2013)

Muttley
19 augusti 2013 ·

KHRacing skrev:

tkd_rille skrev:

KHRacing skrev:
Ang topic:

Om man som jag har en ORGINAL bil, men endast en enda storlek lägre på profilen på
framhjulen. 50 istället för 55, & fastnar/skrapar sönder fronten - vems är ansvaret då ?

De är alltid du som har ansvar för din bil. Vare sig den skrapar i med original hjul eller inte.  Jag skrapar i för de mesta med passat från 2012.   
Så de är lite långsökt och söka ersättning av kommun och så för bulor.   smile

haha ne det var inte så jag tänkte, menade att det måste finnas normer för hur fartbulor får byggas, med vinklar, bredder hgöjder osv. De i Helsingborg skall jag ta & fotografera imorrn o visa.

Ja helsingborg är lite jobbigt.  Vid en skola har de byggt en så jävlig bula att alla bilar skrapar i.  Jag kan inte komma över och därmed får kunderna själva gå ut big_smile
Den som går från e4 in mot sjukhuset vid nya arenan är med för jävlig.

Räcker gott med sådana som bara höjs upp en liten bit fast mjukt.

Hemma vid mig så byggde de en bula. Gick hem för dagen utan att varken ha målat den eller satt upp varningsskyltar och den är inte nådig. Ett bra antal bilar skrapa i den natten.

Senast redigerat av tkd_rille (19 augusti 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang