Bromskit till Audi A4 B5?

Auditography
21 augusti 2013 · 341 Inlägg

Tjena.

Letar efter bromskit til Audi A4 B5 (FWD) . Några tips?

Har hittat dessa:
http://www.scstyling.com/vmaxx-330mm-br … -3567.aspx

Men lite dyrt dock.

Tips?

Senast redigerat av Audiholic (21 augusti 2013)

Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
baltis
21 augusti 2013 · 1 948 Inlägg

Tips? Kolla vad det kostar om du köper typ ap kit istället, det där e billigt...

Men du kan säkert handla samma Kina grejjer direkt från Taiwan genom ebay lite billigare

it_mutt Avstängd
21 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

baltis skrev:
Tips? Kolla vad det kostar om du köper typ ap kit istället, det där e billigt...

Men du kan säkert handla samma Kina grejjer direkt från Taiwan genom ebay lite billigare

Vad jag sett och vet sen "förr", så är det ett bra pris för V-Maxx. Vill ha för mig att när jag kollade ebukten åt en polare, var priset där t.o.m. högre

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
B5mannen B5
21 augusti 2013 · 40 Inlägg

baltis skrev:
Tips? Kolla vad det kostar om du köper typ ap kit istället, det där e billigt...

Men du kan säkert handla samma Kina grejjer direkt från Taiwan genom ebay lite billigare

håller med. meningslöst o betala slutordet i sverige, jävla överpriser på allt. Ebay är D enda rätta!

B5's nothing else.
soyd
21 augusti 2013 · 1 853 Inlägg

Audiholic skrev:
Tjena.

Letar efter bromskit til Audi A4 B5 (FWD) . Några tips?

Har hittat dessa:
http://www.scstyling.com/vmaxx-330mm-br … -3567.aspx

Men lite dyrt dock.

Tips?

Dyrt och dyrt... Ska du köpa nått liknande monoblocks kitt från ex Brembo så får du betala mer än 3 gånger så mycket... Då pratar vi inte svensk priser heller tyvärr sad

Så att hitta nått som är mycket billigare än det där kan kanske bli svårt... Jag skulle nog säga att det där är ett bra pris endå för att vara Sverige. Sedan så får man ju som alltid vad man betalar för...

/mvh soyd

baltis
21 augusti 2013 · 1 948 Inlägg

"kina bromsar" är bättre än man tror (tror jag blev lite misstolkad om min åsikt om dom), dock är det som med alla bromsar - det krävs vassare belägg och då finns det inget från kina som duger smile

Kan inte utala mig om dom där bromsarna i den storleken och till den bilen, men gissar att det är från samma fabrik som xyz, k-sport, d2 osv osv.
Kollade upp dom bromsarna till min bil i 358mm och 6 eller 8 kolvs ok (minns inte riktigt), då kostade dom i sverige runt 15-18 och på ebay 10-12.

dawwe ...has left the building...
21 augusti 2013 · 4 474 Inlägg

Min åsikt/erfarenhet: D2, K-Sport, XYZ osv kostar lika mycket eller mer på Ebay som att handla från generalagenten i Sverige. Möjligt att det är annorlunda om han handlar utanför EU, men då får man räkna med att tull+moms tillkommer...
Jag har K-Sport 355mm kit runt om på min ena bil (8 resp 6 kolvs ok) med "sport belägg". Bra bett, bra känsla, o fade:ar inte efter 4-5 "tvärnitar" från hög fart, snarare bättre bett. Prismässigt gav jag dryga 35" för de 2008, inkl tillvalet flytande skivor. Ett liknade kit från AP-Racing hade landat på ca 45", pratade med "Sveriges bromsguru nr 1", ni som är lite insatta vet säkert vem det är...Iaf när jag förklarade för honom vilka min krav var (snygga bromsar, bättre verkan än original OCH bolt-on) så säger han: Då skall du ha XYZ tycker jag. O efter det var valet lätt. AP-Racing kitet fanns inte som bolt-on till min bil utan jag hade fått strula med tillverkning av Bells, adaptrar mm....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Cipher
21 augusti 2013 · 11 Inlägg

Kan också tycka att priset för V-Maxx bromsarna är väldigt prisvärt... Fick betala över 5000lökar för endast skivor, klossar o stålomspunna slangar fram till min. Hade nog övervägt det kittet om jag hade varit dig. Lycka till!

Senast redigerat av Cipher (21 augusti 2013)

Auditography
21 augusti 2013 · 341 Inlägg

Tack gott folk!

En sak. Det står "fram" på detta kit. Menar du bara bromsar fram, eller til A4 B5 framhjulsdift? Lite otydliga är dem..

Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
dawwe ...has left the building...
21 augusti 2013 · 4 474 Inlägg

Fram som bromsar på den främre axeln...Bak har väl Ådi, precis som VW, ok med integrerad handbromsfunktion. Vissa tillverkare (K-Sport samt D2) har numera sådan ok med integrerad handbroms. Tacka vet jag BMW so har en helt separat mekanisk handbroms:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
it_mutt Avstängd
21 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

dawwe skrev:
Fram som bromsar på den främre axeln...Bak har väl Ådi, precis som VW, ok med integrerad handbromsfunktion. Vissa tillverkare (K-Sport samt D2) har numera sådan ok med integrerad handbroms. Tacka vet jag BMW so har en helt separat mekanisk handbroms:)

Det har dom ja

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
soyd
21 augusti 2013 · 1 853 Inlägg

Om du ska byta bromsar även bak så måste du lösa det med ett separat handbroms ok då bilprovning osv inte kommer godkänna enbart en hydraulisk handbroms. För att en hydraulisk handbroms "kan" tappa sitt tryck om den står åtdragen länge.

Om du nu inte lyckas få tag i ett efter marknads ok med integrerad handbroms vajer funktion då...

/mvh soyd

Auditography
22 augusti 2013 · 341 Inlägg

Men vadå, ska man bara byta bromsar fram... ? sad Kommer ju se konstigt ut sad

Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Cipher
22 augusti 2013 · 11 Inlägg

Ska o ska... det är ju självklart upp till dig... tongue Kan ju faktiskt hålla med att det kan se konstigt ut. Men du länkade ju till ett kitt som endast är frambromsar så jag trodde det var det som gällde. Hade varit rena stölden om det priset hade varit för bromsar runt om... big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang