3826
Sök

Slavcylinder från mekonomen håller inte...

1 020 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
3 e bilen nu som har slavcylinder från mekonomen som rasar.
Ingen av dom har varit mycket mer än 1 år gamla....
Så alla som tänkt köpa slaven från mekonomen bör kanske tänka över beslutet.
Detta gäller två v70n och en saab 9-5.
Tråkigt när kopplingen lägger av o jobbet måste göras om för dom har bry med kvaliten.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

5 089 Inlägg
22 september 2013
Hur rasar dom? Och det är väll 2-3 års garanti på deras prylar?

\Lindgren

1 020 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Packningarna ger sig.
Pang o kopplingen försvinner.
Möjligt dom har 2 års garanti men vem sparar kvitto i 2 år?
Desutom surt att göra om hela jobbet,  det betalar dom inte för.

414 Inlägg
22 september 2013
Jag misstänker det står ScanTech eller ProParts på kartongen som du får delen i.... Där är nog problemet tyvärr

1 020 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Det minns jag inte.
Oavsett får man en ny på garantin o 1 år till sen är den oxå kass o då är tiden ute.
En gång kan vara otur men 3 ggr då har man kvalitetsproblem.
Det borde man inte ha med dom priserna.
Saaben såldes med dålig slav,  v70 köptes slavarna på billia ist.

KHRacing
22 september 2013
Lovar dig att det inte är MEKONOMENS fel iaf.

414 Inlägg
22 september 2013
Mekonmoen säljer säkert samma som Speedparts, alltså ScanTech/ProParts. Dessa är det många som haft problem med så du är inte den första. Däremot så får du antagligen betala det dubbla priset eller nått på Mekonomen jämfört med nån annan leverantör, de brukar va överlägset dyrast. big_smile Å andra sidan är det ingen som lämnar 3års garanti på delar som jag känner till.... förklarar väl priserna lite kanske.

Fri fart för ett fritt folk!
14 984 Inlägg
22 september 2013
joH900 skrev:
Mekonmoen säljer säkert samma som Speedparts, alltså ScanTech/ProParts. Dessa är det många som haft problem med så du är inte den första. Däremot så får du antagligen betala det dubbla priset eller nått på Mekonomen jämfört med nån annan leverantör, de brukar va överlägset dyrast. big_smile Å andra sidan är det ingen som lämnar 3års garanti på delar som jag känner till.... förklarar väl priserna lite kanske.

fördelen med andra ställen är att man ofta kan välja kvaliten lite.

på mekonomen så finns det en vara och inget mer.
jag väljer att inte handla på mekonomen fast jag har verkstadsrabbaten där samma som mekonomen verkstäderna har. endå är det dubbelt så dyrt som om jag väljer att handla utomlands.

där kan man oftast välja mellan något billigt märke och tex Sachs egna

när jag t.e.x beställde bromsar till våran Arosa så kostade brembo skivor och belägg 80kr mer än biltemas detta var inkl frakten.
det skiljde 1000kr eller t.o.m lite mer på att handla bremboskivorna och mekonmens egna belägg

man blir väldigt lurad på alla reservdelsnasare i sverige.

Kör fort så hinner inget hända...

1 020 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
KHRacing skrev:
Lovar dig att det inte är MEKONOMENS fel iaf.

Nä det är tillverkarens fel.
Men det är mekonomen som säljer möget.
Denna tråd skapades inte för att ta reda på vems felet är utan som en varning till dom som tänker köpa en , som kanske inte vill göra om el betala dubbla ggr för jobbet.

3 860 Inlägg
22 september 2013
Skämtar du... dom bytte min för typ 2 veckor sedan... sad

Sen hände en massa annat strul med bilen när dm hade den, deras fel men det  tar vi inte här...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 020 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:

Sen hände en massa annat strul med bilen när dm hade den, deras fel men det  tar vi inte här...

Hoppas din håller isåfall... Just därför jag kände att jag ville skriva ut det så att andra kanske ska slippa problemen.
Fördelen med att du lämnat bilen hos dom är att klyddar det är det dom som får göra om jobbet gratis om det blir problem.

3 860 Inlägg
22 september 2013
andreas1 skrev:
spokenratt skrev:

Hoppas din håller isåfall... Just därför jag kände att jag ville skriva ut det så att andra kanske ska slippa problemen.
Fördelen med att du lämnat bilen hos dom är att klyddar det är det dom som får göra om jobbet gratis om det blir problem.

Ja, hoppas jag med hmm
Japp.. dom har fått jobba med bilen i en hel dag extra för att rätt till det dom orsakat men jag är inte nöjd ännu så jag ska höra av mig till lite högre instans nu i stället.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 020 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Tråkigt om du är missnöjd med verkstan, många har verkstad o kan inte ett smack o är slarviga mm.
Själv litar jag inte på nån verkstad utan gör allt själv.
Såg hur verstan tanten använde sig av klantskallen sabba mer än han lagade o priserna blev alltid dubbelt när jobbet väl blev färdigt.
Så inte bara mekonomenverkstäder som klantar sig

Sök