2625
Sök

Köpa en bil utan servicebok?

47 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Gamla bilar som saknar servicebok , är det relevant eller spelar det ingen roll ? Fungerar kvitton på köp av bildelar och gamla besiktningsprotkoll lika bra?

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
27 september 2013
På bilar under 10k brukar jag ej bry mig om de finns någon service bok eller något. Utan jag brukar göra en egen service när jag får hem bilarna

Allmänt körd i huvudet

* Voff voff *
10 936 Inlägg
27 september 2013
Mystery2 skrev:
Gamla bilar som saknar servicebok , är det relevant eller spelar det ingen roll ? Fungerar kvitton på köp av bildelar och gamla besiktningsprotkoll lika bra?

Prisklass? Bilmodell? Årsmodell? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

47 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Polo classic - 98. Runt 10.000-12.000 kr . Kan man skriva i serviceboken om jag själv byter något på bilen eller servar den själv?

218 Inlägg
29 september 2013
skriv i ett word dokument.

skriv miltal och datum och vad som gjordes och spara i en pärm tillsammans med kvitton.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
29 september 2013
Det är klart att du kan skriva själv vad som gjorts, spara även kvitton osv. Det är bättre än inget. Många förstår ju att man inte lämnar in en bilutan värde på verkstaden för lite service, på det är inte så noga.

Det finns dock folk som förväntar sig att en bil från tex 80-talet ska ha servicebok och helst vara servad på märkesverkstad alla gånger.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
29 september 2013
En bil för 12000kr hade jag skitit fullständigt i servicebok, inte hade jag bemödat mig skriva i den när jag byter olja heller.

Sök