200sx. Nån som vet nå oljereturkit man kan skaffa istället för orginalröret som sitter där på turbon?

NightblizZ
6 april 2007 · 284 Inlägg

Nån som vet nå oljereturkit man kan skaffa istället för orginalröret som sitter där på turbon? bytte grenrör på bilen märket är Xspower , det grenröret flytta ner turbon nån cm så Oljereturröret på turbon blir skulle behövas kapas, men eftersom böjen förhindrar att man ska kunna kapa på höjden Så därför undrar jag om nån vet nå "slangkit" man kan köpa som passar på t25s turbons oljereturfäste.

E30Tompa Rörpulare
6 april 2007 · 1 453 Inlägg

Ja vet inte vart du bor eller så men va iaf in på ett företag som heter slang service i uppsala och gick in och snackade me dom och dom sa att en slang skulle kosta mellan 1-200kr och vatten slang ca 2-300kr så 500kr för både olje och vatten stålomspunnet för lätt 500kr kunde till och me bli under 400! så ja ska in i veckan när ja tagit reda på måtten på olje slangen för ja sålde nämligen mitt... men om du kan fixa måtten och så eller skicka mej din så kan ju ja beställa 2 st sådan om du e intresserad:)

Mvh

Senast redigerat av nissan 200sx (6 april 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
NightblizZ
6 april 2007 · 284 Inlägg

okej , låter kanon det smile jag bor i gävle hehe ..

NightblizZ
6 april 2007 · 284 Inlägg

problemet är att bilen står i ljusdal och jag är i gävle sad så jag kan tyvärr inte ta reda på nått mått , vore  bra om nån kunde skriva måtten så kunde jag kanske leta på en liknande affär här i gävle istället hehe smile

Streckkoden
7 april 2007 · 2 655 Inlägg

Liten prisskillnad, 1400kr på airtune och runt 500kr hos en lokal firma. Just Slangservice i Uppsala är riktigt bra att göra med..
Kolla om det är någon form av skyddsfilm över slangen, på stålomspunna slangar så kan smuts komma in mellan själva vävningen och skada både slang och bil.
Vet inte om det är så med teflonslangarna dock.

Airtune Turbotekniker
26 april 2007 · 54 Inlägg

Hej.

Du bör ha teflonslangar om du vill vara säker på att inte få vatten eller oljeläckage inom de närmsta året eller åren. Utan teflon så torkar och spricker gärna slangarna då de är placerade i en "ogästvänlig" miljö. Det är framförallt att det är teflon som drar upp priset.

Mvh
Stefan
Airtune

Airtune Turbo AB. Turborenovering, Utbytesturbo & support.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang