Tänkte jag skulle skriva lite angående min volvo 740 gl -88 för jag undrar lite över den .
Det jag undrar är hur ska vattnet vara i expansionskärlet ska det vara kallt, temperaturmätaren visar normalt i mitten och har gjort innan jag ställde av den i vintras och nu när jag plockade fram bilen för sommaren så körde jag bilen på tomgång och lät bilen gå upp till det normala och jag kände på vattnet i expansionskärlet och det var fortfarande kallt och jag kände på motorn och den kändes extremt varm tyckte jag så jag vågade inte köra med bilen och det kom inget tryck när jag öppnade expansionskärlet .
Ska det vara så ? Kan det vara något fel ? Vill ju inte att motorn ska rasa för mig , har för mig att det var så förra sommaren också och tänkte inte så mycket på det då bilen är så välservad och bara gått 15000 mil och drog 1,1 liter milen hur roligt jag än hade och även körde inne i stan. Funderade på fal det kan vara vatten pumpen som strular eller hur blir det om vattenpumpen strular ?
Sedan undrar jag hur man får bort fastrostade skruvar ? vid bromshuset eller vad det heter bak .
Tacksam för alla svar
Ha en bra valborg och hoppas alla får sol så man kan dricka lite öl i gröngräset och grilla