E34 520i Går ej att låsa 2 av dörrarna

Lojdstrom
6 oktober 2013 · 194 Inlägg

Ja som rubriken lyder så kan jag inte låsa 2 av dörrarna på min ny inköpta vinterbil (520i e34) det är på förarsidan det krånglar det går inte ens trycka ner låspinnarna med handkraft dom är helt stumma !  vrider man om nyckeln så låser den endast dörrarna på passagerarsidan någon som har en susning om vad det skulle kunna vara ? eller kanske haft samma problem ?

Mvh

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
davidklang
6 oktober 2013 · 908 Inlägg

ja har liknande problem på min 520i centrallås fungerar överallt utom på passagerarsidan den måste ja låsa upp  och låsa manuellt. säkert ärg i ngn kontant. sen e min bränslemätare död typ visar bara reserven och lampan lyser eller visar den precis ovanför fast där är 40l bensin i. tips ?

Lojdstrom
7 oktober 2013 · 194 Inlägg

davidklang skrev:
ja har liknande problem på min 520i centrallås fungerar överallt utom på passagerarsidan den måste ja låsa upp  och låsa manuellt. säkert ärg i ngn kontant. sen e min bränslemätare död typ visar bara reserven och lampan lyser eller visar den precis ovanför fast där är 40l bensin i. tips ?

Mina låspinnar går inte ens att trycka ner med handkraft dom är helt stumma ! måste väl bort med dörrsidorna för att se vad problemet är jävligt drygt då man har dåligt med tid och lust och hålla på med skitgrejor! Ang ditt problem så kan det vara  Mätarhuset som är taskigt/glappt  eller flottören som hängt sej vid bränslepumpen börja och kolla flottören så den rör sej ordentligt

Mvh

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
davidklang
7 oktober 2013 · 908 Inlägg

Lojdstrom skrev:

davidklang skrev:
ja har liknande problem på min 520i centrallås fungerar överallt utom på passagerarsidan den måste ja låsa upp  och låsa manuellt. säkert ärg i ngn kontant. sen e min bränslemätare död typ visar bara reserven och lampan lyser eller visar den precis ovanför fast där är 40l bensin i. tips ?

Mina låspinnar går inte ens att trycka ner med handkraft dom är helt stumma ! måste väl bort med dörrsidorna för att se vad problemet är jävligt drygt då man har dåligt med tid och lust och hålla på med skitgrejor! Ang ditt problem så kan det vara  Mätarhuset som är taskigt/glappt  eller flottören som hängt sej vid bränslepumpen börja och kolla flottören så den rör sej ordentligt

Mvh

aha. har haft av en dörrisida på en e34 innan. alla clips gick åt helvete så ta de lugnt. har haft upp bränslepumpen igår och tog ut flottören och sänkte ner den i en spann med bensin och den åkte fint upp och ner när ja höjde och sänkte ner den. menar du glapp inne i mätarhuset?, kan man ta ut bara själva bränslemätaren och byta den eller måste man byta hela mätarhuset? vill ju inte ha ett mätarhus som står de gått 40tusen mil när min precis slagit om till 20 tongue

Lojdstrom
7 oktober 2013 · 194 Inlägg

Jo jag vet dom går jämt när man ska av och på dörrsidorna ! ja dom kan börja glappa och leva om mätarhusen har själv bytt 2ggr och om har som ett chip på baksidan av mätarhuset som man kan flytta över från den gamla till den nya så mätarställningen stämmer men man måste då köpa rätt sorts mätarhus ! kommer inte ihåg exakt vad det var man skulle kolla efter då men har för mej att det hade att göra med själva VDO nr på baksidan av mätarhuset det kan du nog googla dej fram till men det går i alla fall och köpa ett beg mätarhus och behålla mätarställningen smile

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
davidklang
7 oktober 2013 · 908 Inlägg

Lojdstrom skrev:
Jo jag vet dom går jämt när man ska av och på dörrsidorna ! ja dom kan börja glappa och leva om mätarhusen har själv bytt 2ggr och om har som ett chip på baksidan av mätarhuset som man kan flytta över från den gamla till den nya så mätarställningen stämmer men man måste då köpa rätt sorts mätarhus ! kommer inte ihåg exakt vad det var man skulle kolla efter då men har för mej att det hade att göra med själva VDO nr på baksidan av mätarhuset det kan du nog googla dej fram till men det går i alla fall och köpa ett beg mätarhus och behålla mätarställningen smile

okej låter bra smile går det mäta med multimeter i mätarhuset för att se om ngt e kasst till bränslemätaren?

Lojdstrom
7 oktober 2013 · 194 Inlägg

Borde ju gå att mäta sej fram tycker jag är själv inte kunnig för fem öre på EL men det kan vara så enkelt som dålig lödning också

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
davidklang
8 oktober 2013 · 908 Inlägg

Lojdstrom skrev:
Borde ju gå att mäta sej fram tycker jag är själv inte kunnig för fem öre på EL men det kan vara så enkelt som dålig lödning också

jag gjorde sån själv test http://www.youtube.com/watch?v=dF7li7xgBRw och bensinmätaren rörde sig som på videon. kan ja då utesluta att de e fel på mätarhuset?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang