3832
Sök

Saab 9000i 88b - Intervalltorkare fungerar inte - relä?

9 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Intervalltorkarna fungerar inte på denna kärra vilket är lite irriterande. Har kryssat runt och sett andra med samma problem. Olika förslag på orsaken och en sak som jag tänkte prova på är om reläet är konstigt. Det fanns ett GAAAAAMMALT svar som pekade på att relä 13 enl spec skulle vara det ansvariga. Å då undrar jag hur man ser vilket som är 13? Jag har inte plockat loss handskfacket och vill inte göra det innan jag har ett annat relä att prova med så därav min fråga. I Haynes har jag inte hittat nåt informativt om vilka relän som styr vad sitter.

Den andra frågan är om det är samma modell av relä till en 9000 CSE 1996 som till min och om jag då kan prova med ett sånt? Var på skroten tidigare och fick plocka lite delar ur en sån så jag kanske får ta en sväng tillbaka om det skulle vara passande. Har kollat på Speedparts men inte sett att det ens finns relän till torkare för 9000 - till 900 kan jag hitta dock...meeen det hjälper ju inte mig dessvärre...

En tredje fråga är om vindrutetorkarna ska slå några slag när man tryckt på spolning? Lykttorkarna går en sväng så jag tycker också att de vanliga torkarna borde göra det. De har de gjort på andra bilar så jag tycker det verkar konstigt att de inte skulle göra det på denna. Det kanske hänger ihop med att intervallfunktionen inte är riktigt kurant....

I övrigt fungerar torkarna i båda hastigheterna.

Mvh
Kalle
Senast redigerat av Powerponken (9 oktober 2013)

Sök