TOYOTA SUPRA MKIV "BAD ONE" bygget

Planerna för detta bygge är att det ska bli en riktig gatsupra som ska duga till att både ha riktigt kul i och använda som showbil.:)
  • 32 Följare
  • 12 125 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 februari 2013
Supra_robin
21 december 2012 · 4 663 Inlägg

känner igen de där med provmontera, kapa provmontera, kapa . med min do luck front

Nicklas_91
21 december 2012 · 28 Inlägg

ja det är nästan ett måste om det ska bli bra smile

Toyota Supra MKIV "BAD ONE" (1994)
Nicklas_91
3 februari 2013 · 28 Inlägg

Så nu har det hänt en del med bygget igen. Har grejat många timmar för att bli nöjd med passformen på fronten. det har gått åt en del glasfiber och polyesterplast för att förstärka och göra om kanter och skarvar mm. även kapat bort en hel del i dom nedre luftintagen för att intercoolern och tyckrören ska få platts då det inte ens gick att få på fronten från början. Även gjort riktiga fästen på baksidan av den så den ska sitta snyggt och ordäntligt. smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/117/116667/116667-c39c59b69da5acfbeec29a565b4da66a.jpg
Fronten börjar hitta sin rätta platts

Har även monterat en QSP dragögla i fram som ska sticka ut ur fronten. Var jäkligt smidigt på supran då den passa rakt i hålen till orginal öglan som sitter gömd bakom fronten. Hoppas att jag inte ska behöva använda den för ofta , men de ser ju fränt ut wink Den fick såklart samma vit som störtburen i stället för röd som orginal.
   

https://www1.garaget.org/gallery/images/117/116667/116667-7a8422eebc2a401302a3a4b62871d8e2.jpg


Det som görs nu är att slipa ner front , framskärmar, kjolar och huv som är avplockat nu och nätan helt färdigslipat. även dörrar ska slipas och lackas men vill få klart det andra först smile

   

https://www1.garaget.org/gallery/images/117/116667/116667-b8d9ef7cea896a73cd91e597eb631a9e.jpg
här har vi slutet på förra sommaren.. svängdämparen gick åt hälvete tongue men ny och fin monterad nu

Till er andra som kör supra så rekomenderar jag starkt att byta den strax innan 15000 mil för då går dom sönder, vet ett par supror till här i området som råkade ut för precis samma sak förra sommaren vid ungefär det miltalet. Har man otur så kan det slå sönder så mycket när vulkningen släpper så remskivan flyger av sad   

Kan även avslöja att det är påväg ett par riktigt feta 19tums fälgar wink bild kommer så fort jag fått dom, mer avslöjar jag inte nu smile

Toyota Supra MKIV "BAD ONE" (1994)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
3 februari 2013 · 467 Inlägg

brorsan gick sönder vid 7000 mil. han hade turen att starta bilen å lägga i backen så hoppa den bort.
ser ut som du köpte original å satte dit?

han köpte en skiva för 5000:- som är livstidsgaranti på big_smile suget att ha det lilla extra hehe

Nicklas_91
3 februari 2013 · 28 Inlägg

barenhoff skrev:
brorsan gick sönder vid 7000 mil. han hade turen att starta bilen å lägga i backen så hoppa den bort.
ser ut som du köpte original å satte dit?

han köpte en skiva för 5000:- som är livstidsgaranti på big_smile suget att ha det lilla extra hehe

Okej ja det är lite lurigt med dom där tongue ja hade precis varvat ur på 3an när min lostnade så höll ju på att skita ner mej när de braka till under huven tongue Köpte min på Jspec så de är en kopia på orginalet smile

Toyota Supra MKIV "BAD ONE" (1994)
Nebelosa
14 oktober 2013 · 94 Inlägg

Hur går det med bilen ? PS är riktigt sotis på din halvbur ! kan man köpa en av dig i "Byggsats" ? he he

Toyota Supra MKIV "Touch of heaven" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang